Ştiţi care este cea mai mare problemă a Poliţiei în Bucureşti? Faptul că maşinile de descarcerare nu ajung la timp în cazul accidentelor grave de au loc în Capitală. Maşini de descarcerare într-un oraş blocat şi unde viteza medie este de doar câţiva kilometri pe oră? Da, pentru că după fiecare zonă blocată urmează altă zonă liberă unde şoferii doresc să compenseze timpul pierdut în aglomeraţie ţi apasă cu generozitate pedala de acceleraţie.
În fiecare zi pe grupul de Facebook Info Trafic Bucureşti&Ilfov sunt postate evenimentele rutiere iar administratorii grupului ţin şi o statistică – spre exemplu în data de 11 septembrie au avut loc în Bucureşti 14 accidente rutiere, în urma cărora o persoană a fost ranită grav, patru au fost rănite uşor iar una a decedat. Cauzele accidentelor au fost – neacordare de prioritate şi traversarea neregulamentară a pietonilor.
În orice capitală europeană oraşele mari sunt pline de camere video cu radar tocmai pentru a impune o viteză maximă de 50 km/h şi implicit pentru a controla mult mai bine traficul. Camerele ţin loc şi de poliţişti în intersecţie şi implicit nimeni nu le blochează pentru că riscă o amendă usturătoare. Tot în Europa civilizată semafoarele dispun de cronometru sau afişează culoarea galbenă înainte de cea verde tocmai pentru ca şoferii să se poată pregăti, iar la verde să plece imediat pentru a creşte fluxul de maşini.
Bucureşti, România – Capitala este printre foarte puţinele oraşe care nu dispune de semafoare cu cronometru, semafoare inteligente sau care măcar să aprindă galben înainte de verde. Soluţia este una simplă şi care ar elibera bulevardele mai repede. În trecut a existat, însă este posibil ca traficul să fi fost prea lejer şi cronometrele au fost îndepărtate. Tot în intersecţii în fiecare dimineaţă sunt prezenţi poliţişti – astfel primăria le pune serios viaţa în pericol atât pe motiv că sunt expuşi accidentelor cât şi din cauza noxelor. Guvernul a eliminat timbrul de mediu iar Bucureştiul este plin e „fumigene”, maşini diesel care scot foarte mult fum negru, cu particule cangerigene, iar Registrul Auto Român rar poate fi văzut pe străzi la control. Un sistem de camere ar salva sănătatea poliţiştilor, ar aduce bani la buget şi ar duce la scăderea drastică a accidentelor. Cu toate acestea, nu există niciun plan concret în acest sens.
Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar