Motivul pentru care Mercedes, BMW și Volkswagen au fost amendați cu 100 de milioane de euro
Mercedes, BMW și Volkswagen au fost amendați cu 100 de milioane de euro. Autoritatea națională antitrust din Germania îi sancționează astfel pe cei trei granzi pentru constituirea unui cartel în vederea achiziționării de oțel.
Oficialii de la Berlin susțin că, în perioada 2004-2013, reprezentanți ai celor trei companii s-au întâlnit în mod regulat cu o serie de producători de oțel și companii din rețeaua de furnizori, pentru a pune la cale o strategie de creștere uniformă a prețului plătit pentru achiziționarea materialului. Mercedes, BMW și Volkswagen au acceptat sancțiunea, scrie Reuters. Cartelul ar fi fost activ până în 2016, susțin autoritățile germane.
BMW trebuie să plătească 28 de milioane de euro, Daimler, compania care deține Mercedes-Benz, va fi nevoită să achite 23,5 milioane de euro, în timp ce Volkswagen a refuzat să facă vreun comentariu în privința sumei pe care o are de plătit, dar a anunțat că salută sfârșitul anchetei și clarificarea situației, la capătul unei acțiuni în instanță care a durat trei ani și jumătate.
Și mai mulți producători de oțel au fost sancționați cu o amendă în valoare de 205 milioane de euro.
Autoritatea antitrust a dezvăluit că prețurile de achiziție ale pieselor din oțel care au făcut obiectul cartelului reprezintă mai puțin de 1% din valoarea finală a unui vehicul.
Ce alte amenzi au plătit granzii auto în ultimii ani?
2018 și 2019 a fost un an dificil pentru granzii din industria auto germană. Grupul Volkswagen a însumat amenzi în valoare de 30 de miliarde de euro, în urma scandalului Dieselgate. Mai mult, Volkswagen va trebui să suporte cheltuielile pentru rechemarea în service a 8,5 milioane de vehicule.
Daimler AG a fost penalizată cu 870 de milioane de euro pentru procedura legată de certificarea vehiculelor.
Mai mult, Autoritatea Federală de Transport din Germania, a aplicat companiei amenzi în valoare de un miliard de euro pentru utilizarea unui soft la o serie de modele din gama sa, care truca rezultatele testelor de emisii. Decizia s-a soldat și cu un recall masiv de 670.000 de vehicule la nivel global, dintre care 280.000 dintre acestea aflându-se în Germania.
În hora amenzilor a intrat și Audi. Compania de la Ingolstadt a fost sancționată cu 800 de milioane de euro în 2018, pentru încălcarea normelor de poluare ale motoarelor diesel cu șase și opt cilindri.