Motivul pentru care Ford Craiova a redus numărul de mașini transportate cu trenul
Craiova este începând din luna septembrie un nou pit stop pe harta Ford Performance, divizia de vehicule de performanță a Ford Motor Company. Ford a lansat cea mai puternică mașină de serie fabricată la noi în țară, la Craiova. Sigla ST de pe noul Ford Puma produs la Craiova promite mai multă performanță și un stil de condus sportiv, șasiu optimizat, 200 CP, pe un automobil de sub 1400 kg.
Anul acesta, Ford a ajuns la un volum al producției de circa 1.000 de mașini pe zi. Iar din noiembrie, volumul de producție ar putea să mai crească, după ce a fost lansat Puma ST.
În 2018, când producția auto la Craiova era la jumătate față de cea de acum, cea mai mare parte a producției auto pleca încărcată pe tren. Pentru a contracara lipsa autostrăzilor, dar și din rațiuni de costuri, la vremea respectivă, Ford a mutat transportul de mașini pe calea ferată.
90% din producția auto de la Craiova era transportată pe căile ferate, iar 10% pe căile rutiere. Trenurile plecau către granița de Vest, iar unele plecau înspre Constanța. De acolo, pe calea maritimă, mașinile produse la Craiova ajungeau în diverse porturi europene, scrie gds.ro.
Astăzi, 70% din producția de mașini Ford de la Craiova este transportată cu trenul
La ora actuală, Ford a redus procentul de mașini pe care le transporta cu trenul, la 70% din producție. După calculele gds.ro, producția zilnică de mașini ar încăpea în trei garnituri de tren. O parte din trenurile pline cu mașini merge înspre Constanța. De acolo, mașinile Ford sunt încărcate pe vapor și trimise în Europa.
Doar aproximativ 5% din producția de la Craiova este transportată cu vaporul, pe mare, către alte țări. Însă cea mai mare parte a trenurilor pline cu mașini merg către granița de Vest.
Având în vedere că trenurile și căile ferate nu facilitează un transport la viteze optime, este posibil ca cei de la Ford România să fi scăzut procentul de mașini care sunt transportate în acest mod.