Un monstru a fost scos la vânzare. Este vorba despre colosul Mercedes-Benz G63 AMG 6×6. Cât a ajuns să coste un asemenea colos, care a fost doar doi ani în producție?
Este un montru pe roți. Șase la număr. Șase roți, trei punți portale cu geometrie complicată și 700 de cai putere. Toate astea vin la pachet pentru un preț fabulos: 800.000 de euro, plus taxe. Off-roader-ul este de vânzare într-un showroom din Germania, specializat pe comercializarea automobilelor exotice.
Dar nu avem de-a face cu un Mercedes-Benz G63 AMG 6×6, ci cu unul tunat de Brabus. Vehiculul a ieșit de pe porțile uzinei din Graz, Germania, acolo unde se construiește întreaga gamă Clasa G încă din 1979, în 2013. Modelul are o gardă la sol care l-ar putea face să traverseze fără emoții terenuri care par imposibile: aproape jumătate de metru. Mai exact, 460 de milimetri.
G63 AMG 6×6 măsoară 5.875 de milimetri în lungime, 2.110 milimetri în lățime și 2.210 milimetri în înălțime.
Modelul tunat de Brabus poartă vopseaua exterioară Obsidian Black Metallic și jante de 18 inci cu design unic. Mașina a primit bare noi, o capotă din fibră de carbon, praguri cu extensii speciale și aripi redesenate.
Sub capota pătrățoasă funcționează motorul V8 twin-turbo de 5,5 litri pe care constructorul german nu-l mai produce la ora actuală. Acesta este cuplat la o transmisie automată AMG Speedshift Plus 7G-Tronic cu șapte trepte, care transmite puterea către toate cele șase roți.
Cu un plus de forță asigurat de tunerul Brabus, unitatatea a ajuns să dezvolte 700 de cai putere, în locul celor 530 primiți standard. Suficient pentru a face colosul de peste 4 tone (4.105 kilomgrame) să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde (7,8 secunde pentru versiunea standard) și să atingă o viteză maximă de 160 km/h.
Toate aceste modificări ar trebui să explice diferența uriașă dintre prețul de pornire propus de Mercedes-AMG în urmă cu 7 ani, și prețul cerut acum de proprietar.
Doar doi ani a rămas în producție modelul, pentru că Mercedes a vrut să păstreze latura exclusivistă a modelului. Surse neoficiale anunțau, în martie 2015, că stocul a fost deja epuizat. Numărul total al unităților vândute nu a fost niciodată dezvăluit, dar există informații conform cărora acesta ar fi între 100 și 150, cele mai multe luând drumul Orientului Mijlociu pentru a intra în flotele de lux ale prinților arabi.