Momentul în care trenul lui Ceaușescu a atins o viteză uimitoare: 209 km/h, iar asta nu era limita

Autor: ProMotor 05 ian. 2020 Știri auto

Sistemul feroviar din România funcționează din ce în ce mai prost. Vitezele cu care se circulă te descurajează să alegi această metodă de transport. Culmea a fost atinsă în vara lui 2019, când un tren plecat din Timișoara și a ajuns la Mangalia după o călătorie de 30 de ore.

În momentul de față viteza medie a trenurilor românești de pasageri este de sub 45 km/h și a celor de marfă, de sub 20 km/h, însă lucrurile nu au stat întotdeauna așa.

În anii ’80 exista o preocupare a autorităților române pentru a crește viteza de deplasare a trenurilor, iar la unele teste din acei ani s-a ajuns la viteze de neimaginat pentru trenurile din România anului 2020: 209 km/h. Limita pe care trebuia să o atingă era de 220 km/h.

Pentru asta a fost construit un tren special la comanda lui Nicolae Ceaușescu.

”În 1975 când eram revizor general de siguranța circulației, a trebuit să recepționăm trenul lui Ceaușescu construit la Astra Vagoane pentru 200 km/h. Am plecat de la Câmpina și până la Ploiești am mers cu 180 km/h, iar la ieșirea din Periș spre Buftea am atins 209 km/h cu o locomotivă de la Craiova și șase vagoane. Trebuia să atingem 220 km/h”, a explicat Octavian Udriște, unul dintre cei mai cunoscuți ingineri feroviari români, pentru HotNews.ro.

Trenul lui Ceaușescu avea o mulțime de dotări, dar fostul șef de stat nu l-a folosit prea des.

Primele locomotive diesel construite în România aveau viteză maximă de 100 km/h (la 2.100 CP), dar apoi la Electroputere au fost costruite și versiuni capabile de 120 km/h, pentru transportul de călători.

Electrificarea rețelei feroviare din România a început în 1960 cu tronsonul Brașov – Predeal.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: CFR Old Times / FACEBOOK



Comentarii
Inchide