Modelul hibrid Peugeot 9×8 pentru Le Mans 2022 a fost desemnat cel mai frumos hypercar al anului

Autor: Mihai Morcovescu 30 ian. 2022 Știri auto

Dezvăluit în vara anului trecut, hypercar-ul hibrid Peugeot 9×8 a câștigat premiul „Cel mai frumos hypercar al anului”. Distincția a fost obținută la cea de-a 37-a ediție a Festival Automobile International.

Bolidul francez va fi utilizat în acest sezon al Campionatului Mondial de Anduranță, inclusiv în legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans.

Peugeot 9×8 are un sistem de propulsie hibrid de 950 CP

Peugeot este triplu câștigător la Le Mans. S-a întâmplat în 1992 și 1993, cu modelul 905 cu motor V10 pe benzină. A urmat succesul din 2009, cu modelul 908, care era echipat cu motor V12 HDi-FAP.

Divizia motorsport din cadrul producătorului francez de automobile țintește victoria și în 2022 cu hypecarul 9×8. Acesta a fost dezvoltat pe baza noului regulament impus de FIA și de „Automobile Club de l’Ouest”, care organizează Cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Peugeot 9X8 este un hypercar de competiție de ultimă generație, o adevărată revoluție tehnică și estetică. Bolidul înglobează toate detaliile estetice specifice mărcii. Astfel, se disting tușele sportive, noua emblemă Peugeot și semnătura luminoasă cu trei gheare ale „leului”.

După ce poate observa din imagini, lipsește, însă, eleronul posterior. Un amănunt interesant îl reprezintă faptul că nici o mașină nu a triumfat la Le Mans fără acest detaliu aerodinamic. Habitaclul încorporează conceptul „i-Cockpit”, specific mărcii franceze.

Sub capota lui Peugeot 9×8 se găsește un sistem de propulsie hibrid. Ansamblul are la bază un motor V6 twin-turbo de 2,6 litri și 680 CP, montat pe puntea spate. Acesta funcționează în combinație cu o unitate electrică de 200 kW, adică 270 CP, amplasat frontal. Resursele sunt transmise către toate roțile prin intermediul unei cutii de viteze secvențiale cu șapte rapoarte.

Sursa: Peugeot


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide