Modelele electrice Ford nu se vând, iar loturile dealerilor s-au umplut cu mașini. Cu ce soluție vine producătorul american?
Ford întâmpină probleme la vânzarea mașinilor sale electrice, cu mii de exemplare care rămân neatins în loturile dealerilor din America de Nord.
Ford se numără printre producătorii auto cu tradiție care încearcă cu greu să găsească cumpărători pentru vehiculele sale electrice. Confruntat cu mii de vehicule electrice nevândute pe loturile dealerilor, constructorul își încurajează acum dealerii să închirieze exemplarele nevândute de Mustang Mach-E. Camioneta electrică Ford F-150 Lightning, este, de asemenea, un model ce se vinde greu, cu mii de unități rămase nevândute la dealeri, potrivit Autoevolution.
Vânzarea de mașini electrice în Statele Unite ale Americii nu este o sarcină ușoară dacă nu ești Tesla, astfel că producători „tradiționali”, precum Ford sau grupul General Motors încep să își reducă planurile pentru modelele electrice. În timp ce Tesla se bucură de vânzări record, mulți alți producători pierd bani prin modelele lor electrice, fiind puși față în față cu o situație dificilă.
Fie măresc producția în speranța că vor putea micșora costurile de producție, fie scad cifrele de producție pentru a diminua pierderile. Se pare că producătorii au ales a doua variantă.
Mașinile electric Ford nu se bucură de succesul așteptat
Ford a anunțat că va reduce la jumătate producția de mașini electrice în 2024, spunând că cererea a scăzut pentru acest tip de mașini. O situație similară a apărut și la Volkswagen, care chiar amână lansarea unor viitoare modele electrice, cum ar fi ID.2.
Cu toate că Ford anunță vânzări în creștere pentru mașinile sale electrice, lucrurile nu sunt atât de simple. În industria auto tradițională, producătorii auto raportează vehiculele ca fiind „vândute” atunci când dealerii lor le comandă. Chiar dacă clienții nu au plătit pentru mașini, din perspectiva Ford, ele sunt problema altcuiva, în acest caz a dealerilor. Problema este că dealerii nu pot să comande un număr infinit de mașini. Loturile deja se aglomerează, iar asta nu ajută pe nimeni.
Ford crede că a găsit o soluție, iar aceasta este închirierea vehiculelor electrice nevândute. Producătorul auto a implementat două programe noi, Dealer Daily Rental și Ford Rent-A-Car. Se pare că aproximativ 17.000 de exemplare de Mustang Mach-E sunt încă pe stoc la dealeri, iar Ford vrea să le închirieze. În acest fel, Ford rezolvă problema inventarului și speră să prezinte mai multor clienți un vehicul electric fără a-i determina să îl și cumpere.