Mitsubishi recunoaşte că a falsificat testele privind consumul de carburant
Mitsubishi a recunoscut că a manipulat datele testelor pentru a îmbunătăţi consumul maşinilor, scrie Bloomberg.
În fraudă ar fi implicate 625.000 de maşini, inclusiv 468.000 de model livrate către Nissan Motor, potrivit unui anunţ al companiei. Nissan a descoperit problema, Mitsubishi a verificat reclamaţia şi a descoperit problema.
Totodată, Mitsubishi a anunţat că ar fi găsit dovezi că datele au fost falsificate de anumiţi angajaţi.
Modele afectate au fost vândute în Japonia, sub denumirea de Mitsubishi “eK Wagon” şi “eK Space”, precum şi Nissan “Dayz” şi “Dayz Roox”. Vânzările acestor modele au fost sistate.
În octombrie anul trecut, Guvernul Japoniei a anunţat că niciunul dintre principalii producători niponi de autovehicule nu a manipulat softul de control al emisiilor poluante.
Anunţul vine în momentul in care industria auto este vizata de controale tot mai dure, dupa ce gigantul german Volkswagen a declanşat scandalul Dieselgate.
DIESELGATE, de la A la Z. O analiză completă marca ProMotor, unde afli tot ce trebuie să ştii despre scandalul momentului
Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.
Dieselgate: iată cum se comportă un Volkswagen Jetta TDI urcat pe dyno
Potrivit anchetei iniţiale a autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.