Ministrul Mediului Costel Alexe a declarat că Brașov va avea transport în comun 100% electric. Încă din acest an, 75% din transportul public va fi efectuat în Brașov cu troleibuze și autobuze electrice.
Aflat la Brașov, ministrul Mediului Costel Alexe a anunțat că orașul de la poalele Tâmpei, care este unul dintre cele mai poluate din România, va avea în curând transport în comun exclusiv electric. Încă din acest an, Brașovul va avea transport în comun realizat cu mijloace de transport electrice în proporție de 75%. Până la finalul anului, 133 de mijloace de transport cu propulsie electrică vor circula în Brașov.
„Orice oraș din România poate face asta, mai ales că ieri (marți, 8 septembrie – n.r.) am lansat în dezbatere publică ghidul prin care finanțăm achiziția de autobuze electrice, hibride sau cu gaz comprimat și tramvaie. Până acum, toate cele 13 autobuze care sunt deja în trafic au făcut peste 110.000 km, iar finanțarea totală se ridică la suma de 109 milioane de lei”, a spus ministrul Costel Alexe.
Primăria Brașov a cumpărat un lot de 32 de autobuze electrice de la compania cehă SOR. 14 dintre acestea au fost recepționate și circulă deja pe traseele din oraș. Alte două loturi de câte 20 de autobuze electrice este așteptat până la finalul anului. În paralel, Brașovul a contractat 26 de troleibuze de la compania poloneză Polaris. Acestea dispun de baterie pentru a putea circula și în zone în care rețeaua de contact nu este disponibilă.
Autobuzele sunt prevăzute cu aer condiționat, sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (7 camere video/ vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat.
„Autobuzul electric are o capacitate a bateriilor de 264 kWh, care înseamnă o autonomie minimă, garantată în cele mai proaste condiții, de 200 de kilometri. Autobuzul poate fi încărcat o dată pe zi, după încheierea traseelor”, a explicat directorul RATBV, George Cornea, pentru publicația Bună ziua Brașov. Pentru încărcarea autobuzelor, există stații lente la sediul RATBV (o încărcare durează 8 ore), iar în nouă puncte din oraș se vor amenaja stații rapide.
Între timp, în Capitală, Primăria nu reușește să urnească licitația pentru achiziționarea de autobuze electrice. O a doua licitație în acest sens a fost anulată la finalul lunii iulie.