MINI revine în cursa de 24 de ore de la Nürburgring după o pauză de 10 ani
La startul celei de-a 50-a ediții a cursei de 24 de ore de la Nürburgring se va alinia în acest an și un exemplar Mini John Cooper Works. Va fi prima participare a hatchback-ului german în legendara cursă după o pauză de 10 ani. Ediția din acest an va avea loc în perioada 26-29 mai.
Modelul de curse folosește un motor de 306 CP și 450 Nm
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Cursa de 24 de ore de la Nürburgring este considerată de specialiști un adevărat test de anduranţă atât pentru om, cât şi pentru maşină. Ediția cu numărul 50 a competiţiei se va desfîțura anul acesta între 26 și 29 mai pe circuitul de la Nürburgring.
Traseul are o lungime totală de 25,378 km. Este format din circuitul de Grand Prix şi legendarul Nordschleife, supranumit și „Iadul Verde”. Cursa din 2022 va consemna revenirea modelului MINI John Cooper Works după o absență de un deceniu. Echipa privată Bulldog Racing s-a înscris pe listele de concurs cu acest model în clasa SP3T.
Mașina de bază este un MINI John Cooper Works echipat cu motor turbo cu 4 cilindri, care oferă 306 CP şi 450 Nm de cuplu. Este același propulsor pe care îl folosesc versiunile John Cooper Works ale modelelor Clubman şi Countryman. Acesta este conectat la o transmisie Steptronic cu opt rapoarte.
Cutia de viteze are un diferenţial autoblocant mecanic integrat, cu un efect de blocare de până la 70%. Acesta asigură transformarea cuplului în performanţe deosebite fără pierderi.
Ce modificări a primit MINI John Cooper Works
Pentru participarea în această cursă varianta standard MINI John Cooper Works a suferit mai multe modificări. Dincolo de cele de siguranță impuse de regulament, mașina a primit o serie de îmbunătățiri tehnice. Acestea includ o suspensie de curse specifică modelului, un nou sistem de evacuare adaptat cu un catalizator de curse și frâne BMW M Performance.
Iată ce alte modificări a mai primit modelul MINI care va concura în cursa de 24 de ore de la Nürburgring:
- A fost instalată un roll-cage special dezvoltat pentru acest model.
- Volumul rezervorului de combustibil a fost crescut la 100 de litri.
- Au fost montate o serie de elemente aerodinamice precum o aripă spate reglabilă, un difuzor de aer și un splitter frontal.
- Greutatea a fost redusă prin utilizarea geamurilor Makrolon.
- Toate piesele mobile ale șasiului și suspensiei au fost înlocuite cu rulmenți Uniball ranforsați
- A fost instalată o unitate de ridicare pneumatică.