MINI reactualizat: Noul MINI Hatch cu trei uşi, Noul MINI Hatch cu cinci uşi, Noul MINI Cabriolet

Autor: Marius Vișan 10 ian. 2018 Știri auto
MINI reactualizat: Noul MINI Hatch cu trei uşi, Noul MINI Hatch cu cinci uşi, Noul MINI Cabriolet

Producătorul britanic de automobile premium pregăteşte o reactualizare amplă a gamei, printr-o apariţie vizuală elegantă şi cu numeroase evoluţii tehnologice. Noutăţile pentru MINI Hatch cu trei uşi, MINI Hatch cu cinci uşi şi MINI Cabriolet includ un design reîmprospătat, inovaţii în domeniul tehnologiei transmisiei, opţiuni suplimentare de personalizare, noi combinaţii de transmisie şi motor, o gamă extinsă de dotări standard, faruri şi stopuri nou proiectate, finisaje adiţionale ale caroseriei şi conectivitate de ultimă oră pentru confort şi infotainment.

Noilor dotări includ 

  • Faruri LED cu funcţie Matrix pentru faza lungă.
  • Stopuri LED în design Union Jack.
  • Logo MINI nou, finisări noi ale caroseriei, exterior Piano Black.
  • Jante noi din aliaj uşor.
  • Gamă extinsă de decoraţiuni din piele, suprafeţe de interior şi Colour Lines.
  • Personalizare unică prin MINI Yours Customised.
  • Motoare dezvoltate suplimentar, cu eficienţă îmbunătăţită, precum şi capacitate şi cuplu mărite pentru MINI One şi MINI One First.
  • Transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu ambreiaj dublu, transmisie Steptronic cu opt trepte.
  • Volan multifuncţional şi radio cu ecran color de 6,5 ţoli (16,51 cm), USB şi interfaţă Bluetooth ca dotare standard.
  • Sisteme opţionale de radio şi navigaţie cu monitor touchscreen.
  • Telefonie cu încărcare wireless.
  • Proiecţie a logoului MINI din oglinda retrovizoare exterioară pe partea conducătorului.
  • MINI Connected şi MINI Connected XL cu funcţii noi.

Faruri LED adaptive cu funcţie Matrix pentru faza lungă

Datorită designului modificat al farurilor circulare caracteristice, partea faţă a noilor MINI Hatch cu trei uşi, MINI Hatch cu cinci uşi şi MINI Cabriolet să fie chiar mai expresivă. La farurile cu halogen disponibile standard se adaugă un accent atractiv prin intermediul black panel. La farurile LED disponibile ca echipare opţională, tehnologia de înaltă calitate este subliniată prin intermediul unui design complet nou al surselor de lumină. Cea mai recentă generaţie a modulelor LED pentru faza scurtă şi cea lungă oferă luminozitate sporită. Luminile de zi şi semnalizatoarele, ambele cu tehnologie LED, sunt generate de un inel care înconjoară întregul contur al farului.

Foarte britanic: stopuri în design Union Jack

Stopurile au, de asemenea, un design nou în combinaţie cu farurile LED şi farurile LED adaptive. Ca o referinţă clară la originea britanică a mărcii, blocurile optice spate, dispuse vertical, de la noile MINI Hatch cu trei uşi, respectiv cu cinci uşi şi MINI Cabriolet apar acum într-un design Union Jack.

Motivul atractiv al steagului este recreat în structura funcţiilor luminoase. Semnalizatoarele sunt aranjate orizontal, iar lămpile de frână sunt aliniate vertical, în timp ce stopurile reprezintă suplimentar liniile diagonale ale drapelului britanic. Pentru a asigura un efect de iluminare deosebit de armonios, toate sursele de lumină care formează grafica Union Jack utilizează tehnologia LED.

Noul logo MINI: redus la esenţial

Noul logo MINI este clar şi autentic în stil, fiind prezent pe capotă, hayon, volan, afişajul central al instrumentelor şi telecomandă tuturor modelelor. Este o reinterpretare a logo-ului existent, iar acum are un „design plat” bidimensional. Astfel, logo-ul MINI reflectă noua identitate a mărcii, cu accent pe elementele esenţiale – adică pe valorile cheie precum distracţia condusului, designul distinctiv, calitatea premium şi atracţia emoţională.

Trei culori noi pentru caroserie, premieră pentru Piano Black Exterior

Gama de culori ale caroseriei t include trei variante noi: versiunile metalizate Emerald Grey, Starlight Blue şi Solaris Orange.

În plus, lista dotărilor opţionale prezintă un mijloc suplimentar de personalizare a designului exterior. Cu opţiunea Piano Black Exterior, contururile farurilor, stopurilor şi grilei radiatorului sunt finisate în negru lucios în loc de crom.

De asemenea, a fost extinsă şi lista de jante din aliaj uşor disponibile opţional. Jantele de 17 ţoli, din aliaj uşor, cu design Roulette Spoke în două tonuri şi Propeller Spoke în două tonuri sunt disponibile acum pentru toate variantele de caroserie ale noului MINI. De asemenea, jantele de 17 ţoli, din aliaj uşor, în designul Rail Spoke în două tonuri au fost adăugate recent în program.

Noi tapiţerii cu piele, suprafeţe interioare şi Colour Lines

O gamă largă de tapiţerii pentru scaune, suprafeţe interioare şi Colour Lines adaugă o notă de stil individual interiorului noilor modele. MINI Hatch cu trei uşi şi MINI Hatch cu cinci uşi sunt disponibile şi cu tapiţeria cu piele Chester în nuanţă Malt Brown şi o Colour Line disponibilă acum şi în Malt Brown.

Personalizare maximă: MINI Yours Customised

Acum, programul MINI Yours Customised ridică personalizarea specifică mărcii la un nivel cu totul nou. Acesta include produse retrofit al căror design poate fi creat chiar de către clienţi, care apoi sunt produse în conformitate cu aceste specificaţii individuale. Gama MINI Yours Customised include semnalitzatoare laterale, benzi decorative pentru interiorul de pe partea pasagerului, finisaje cu LED pentru pragurile uşilor şi proiectoare LED pentru cu uşi.

Produsele MINI Yours Customised pot fi selectate, concepute şi comandate printr-un magazin online special creat. Aici, clienţii pot alege între diferite culori, modele, structuri de suprafaţă şi pictograme, dar pot contribui şi cu propriile texte şi pot conferi designului o notă de stil personal. Această interacţiune creativă între producător şi client permite fanilor MINI să îşi transforme automobilul într-un unicat care reflectă fidel personalitatea lor. Produsele individualizate sunt fabricate folosind tehnici de producţie inovatoare, precum diverse metode de imprimare 3D şi gravură cu laser.

Tren de rulare: plăcere a condusului şi eficienţă crescute, masă redusă

O revizuire detaliată a motoarelor oferite pentru noile MINI Hatch cu trei uşi, MINI Hatch cu cinci uşi şi MINI Cabriolet aduce beneficii în special pentru plăcerea condusului. De asemenea, aceasta duce la o reducere a consumului de combustibil şi a emisiilor CO2 cu până la cinci procente, precum şi la optimizarea emisiilor, astfel încât să fie în măsură să respecte standardele mai riguroase din viitor cu privire la emisiile de gaze de eşapament. Dezvoltarea suplimentară a fost aplicată la scară largă, incluzând motorul de bază, tehnologia MINI TwinPower Turbo, electronica motorului, alimentarea cu ulei, galeria de admisie aer, sistemul de răcire şi sistemele de evacuare. De asemenea, a fost posibilă reducerea masei trenului de rulare. Capacul motorului este fabricat din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), astfel că acum este mai uşor. Materialul folosit pentru a producţie este reciclat de fibră de carbon, generat în producţia automobilelor BMW i.

Motoarele pe benzină, cu trei cilindri, de la MINI One First şi MINI One îşi obţin puterea dintr-o capacitate de 1,5 litri. Aceasta vine cu o creştere a cuplului maxim cu 10 Nm, ajungând la 160 Nm, respectiv la 190 Nm. În plus, toate motoarele pe benzină sunt echipate cu injecţie directă pe benzină, cu o presiune maximă mărită de la 200 la 350 bar, şi lame ale turbocompresorului din material foarte rezistent la căldură. Injecţia directă common-rail de la motoarele diesel asigură o furnizare şi mai precisă a carburantului în camerele de combustie. În acest scop, presiunea maximă de injecţie a motoarelor cu trei cilindri de la MINI One D şi MINI Cooper D a fost mărită la 2.200 bari, în timp ce la propulsorul cu patru cilindri de la MINI Cooper SD este de până la 2.500 bari.

Nou: transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu ambreiaj dublu, transmisie Steptronic cu opt trepte

Ca alternativă la transmisia standard – manuală, cu şase trepte – este disponibilă opţional o transmisie Steptronic cu ambreiaj dublu, cu şapte trepte, pentru modelele MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S şi MINI Cooper D. Noul tip de transmisie este caracterizat printr-o schimbare foarte rapidă a vitezelor, care permite manevre de acceleraţie extrem de sportive, fără sincope ale cuplului. Este acţionată cu ajutorul pârghiei de selecţie electronică nou proiectată. De asemenea, o transmisie Steptronic sport cu şapte trepte, cu ambreiaj dublu, este disponibilă pentru MINI Cooper S. Aceasta include clapete de schimbare pe volan pentru o intervenţie manuală foarte spontană în alegerea vitezei.

Acum, MINI Cooper SD vine echipat standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte. Această transmisie automată cu opt trepte este unică în segmentul automobilelor mici şi permite ca puterea celui mai puternic motor diesel să fie transferată către roţile faţă într-o manieră deosebit de sportivă şi armonioasă. Transmisia Steptronic cu opt trepte este acţionată prin intermediul selectorului electronic, în timp ce transmisia Steptronic sport cu opt trepte, cu clapete de schimbare a vitezelor, este disponibilă ca opţiune.

Toate transmisiile Steptronic disponibile pentru noile MINI Hatch cu trei uşi, MINI Hatch cu cinci uşi şi MINI Cabriolet permit utilizarea funcţiei de coastă în modul MID şi GREEN, precum şi cea mai recentă generaţie a funcţiei automate start/stop. Datele de navigaţie şi ale camerei video din faţă pot fi incluse acum în controlul acesteia din urmă. În cazul în care automobilul este echipat corespunzător, acest lucru permite identificarea unor situaţii în care este mai bine să nu se oprească motorul: de exemplu, atunci când se face o scurtă oprire înainte de efectuarea unui viraj sau de intrarea într-un sens giratoriu sau dacă traficul din faţă s-a reluat (acest sistem nu este încă disponibil pentru România).

Gama de motorizări o puteţi vedea pe pagina următoare

 

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide