Mini Cooper SE este modul prin care brand-ul apasă pedala de accelerație în direcția electromobilității. Mini electric este disponibil și în România cu un preț de pornire foarte competitiv.
Mașina pusă în mișcare de același motor ca și BMW i3, amplasat, de această dată, central, beneficiază de aportul a 184 de cai putere și al unui cuplu de 270 Nm.
De numai 7,3 secunde are nevoie Mini Cooper SE pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, iar de pe loc, atinge 60 km/h în 3,9 secunde. Cel aflat la volan poate alege unul dintre ele patru moduri de rulare: Range, Sport, Mid, Green și Green+ și unul dintre cele două moduri de recuperare. Este primul model electric din gama oferită de BMW Group la care se poate regla nivelul de decelerare pe frână de motor cu ajutorul unui comutator aflat în consola centrală.
O baterie litiu-ion cu o capacitate de 32,6 kWh și dispunere în “T” îi asigură o autonomie cuprinsă între 235 și 270 de kilometri.
În cadrul unei teleconferințe, specialiștii de la Mini au recunoscut că există o problemă majoră care le dă bătăi de cap: jantele pe care le poartă Mini electric poartă denumirea Corona. Nepotrivită în contextul pandemiei de coronavirus, aceasta ar putea fi înlocuită.
Mini Cooper SE se poate comanda și în România cu un preț de pornire de 33.000 de euro, fiind mai accesibil ca multe modele cu emisii zero aflate, la această oră pe piață. Tichetul Rabla Plus le aduce și clienților de Mini electric un bonus de 45.000 de lei. Deloc surprinzător, Mini cu emisii zero, dezvăluit în toamna anului trecut în cadrul unui eveniment la Rotterdam, este unul dintre cele mai căutate modele de pe site-ul Mini. 20% din target-ul de vânzări pe piața din România a fost deja atins.
În echiparea standard, se regăsesc farurile LED, frâna de parcare electrică, sistem auxiliar de încălzire, dar și aer condiționat pe două zone.
Mașina vede lumina zilei la uzina din Oxford, iar motorul și modulele de baterii sunt fabricate la centrul de competență BMW din Dingolfing, Germania.