Miliardarul care a finanțat mișcarea Brexit va construi viitorul Grenadier în Franța
Miliardarul care a finanțat mișcarea Brexit va construi viitorul Grenadier în Franța. Decizia reprezintă o dezamăgire pentru locuitorii din Țara Galilor, care se așteptau să construiască off-roaderul produs de Ineos într-o nouă fabrică la Bridgent.
Putem spune că Brexit, despre care se vorbește atât de mult în această perioadă, îi va lovi cel mai tare pe britanicii care au votat pentru ieșirea Marii Britanii din UE. Jim Ratcliffe, unul dintre cei mai bogați afaceriști din Marea Britanie și susținător înfocat al ieșirii din UE, a anunțat că viitorul off-roader Ineos Grenadier 4×4 nu va fi construi în Wales, așa cum anunțase inițial, ci într-o țară UE – Franța.
În luna septembrie 2019, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor, creând astfel 500 de locuri de muncă. Grenadier 4×4 seamănă izbitor de mult cu legendardul Land Rover Defender, motiv pentru care Jaguar Land Rover a și intentat proces companiei Ineor. O curte londoneză a respins însă argumentele JLR, astfel că Ineos a continuat cu planurile de a construi modelul Grenadier.
Viitorul Ineos Grenadier 4×4 va fi produs în Franța
Spre surpriza galezilor, Ratcliff a anunțat acum că va produce viitorul off-roader în UE, mai exact în fosta uzină Daimler de la Hambach (Franța). „Hambach ne-a oferit o oportunitate unică pe care pur şi simplu nu am putut să o ignorăm: să cumpărăm o facilitate modernă de producţie de automobile cu o forţă de muncă de talie mondială”, a declarat Jim Ratcliffe, preşedintele grupului Ineos, într-un comunicat de presă.
Producţia viitorului model Grenadier 4X4 ar urma să demareze la Hambach spre finalul anului 2021. În cadrul acordului convenit cu Daimler, Ineos Automotive va continua să producă la Hambach mica citadină Smart Fortwo precum şi anumite componente Mercedes-Benz. Astfel, aproximativ 1.300 de locuri de muncă vor fi păstrate la uzina din Franţa. În acest timp, industria auto britanică a fost cea mai afectată ramură ca urmare a deciziei Marii Britanii de ieșire din UE.