MG vrea să aducă pe piață primele sale mașini echipate cu baterii solid state în 2025. Care sunt avantajele acestei noi tehnologii?
MG va începe să echipeze mașinile sale electrice cu baterii de tip solid state în următoarele 12 luni, a confirmat un oficial al companiei-mamă, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), raportează Autocar.
MG, producătorul britanico-chinez, care în prezent se află sub patronajul SAIC, urmează să folosească un nou tip de baterii pentru mașinile sale.
Anunțul a fost făcut cu ocazia Salonului Auto de la Chengdu, din China, unde Yu Jingmin, vicepreședinte executiv al operațiunilor de vehicule de pasageri ale SAIC, a dezvăluit că noua tehnologie de baterii dezvoltată de companie și care urmează să fie partajată cu alte mărci SAIC va fi lansată în curând pe un model MG.
El nu a dezvăluit și care va fi primul model MG care va primi noul tip de baterie, dar a indicat că este planificat să fie dezvăluit în al doilea trimestru al anului 2025, înainte de a fi pus în vânzare mai târziu în cursul anului.
Acest lucru poate pune compania în fața competitorilor. De asemenea, compania soră a MG, IM Motor, și-a dezvăluit deja noua sa limuzină L6, echipată cu baterii solid state de primă generație, rezultate dintr-un parteneriat între SAIC și specialistul chinez în baterii Jiangsu Qingtao.
Compania susține că bateria „Lightyear” oferă o densitate de energie mai mult decât dublă – la 368 de wați pe kilogram – în comparație cu bateria sa existentă cu litiu-fier-fosfat (LFP). Cu o capacitate de 133 kWh, oferă berlinei L6 o autonomie oficială de peste 1.000 de kilometri în ciclul de testare chinez
IM Motors a anunțat că mașina folosește o arhitectură pe 900V, ceea ce îi permite să se încarce cu până la 400 kW de la o stație de încărcare suficient de puternică. Astfel, în doar 12 minute, mașina poate câștiga până la 400 km de autonomie.