Mercedes, VW şi BMW sunt acuzate de înţelegeri la nivel de brand pentru fixarea preţului. Amenzi enorme pentru posibil cartel
Industria germană producătoare de maşini e acuzată de un complot început încă din anii 90 prin care regla direct sau indirect preţurile. Un fel de cartel al celor mai mari producători. Der Spiegel, revistă germană, a scris prima despre aranjamente. Potrivit publicaţiei de anchetă, cele trei mari companii germane – Volkswagen, Daimler (Mercedes) şi BMW – fixau în secret strategii cu tot cu tehnologie, componente şi posibil, preţuri. Până acum, BMW a dat o declaraţie prin care a spus că nu e nimic anormal ca două sau mai multe companii cu acelaşi profil de activitate să împartă componente atât timp cât “nu contribuie la diferenţierea dintre cele două brand-uri şi astfel nu pot fi relevante pentru caracterul concurenţial”.
Deocamdată, acest posibil scandal publicat de Financial Times ar putea atrage amenzi din partea Uniunii Europene pentru cele 3 mari trusturi care ar fi constituit un cartel în această situaţie. Publicaţia economică americană a calculat o amendă totală de 22 mld. $ numai pentru Volkswagen, conform amenzii de 10% din veniturile însumate ale celor 3 entităţi juridice pe durata înţelegerii. Calculul amenzilor a fost făcut de analişti de la BNP Paribas. Există şi o poartă de scăpare. Unele companii au fost iertate pentru că şi-au recunoscut greşeala. Conform Der Spiegel , VW şi Daimler s-au autodenunţat în acest caz. VW a recunoscut că a făcut-o, nu şi Daimler.
Până acum, scandalul Dieselgate a costat-o pe Volkswagen aproape 25 mld. $.