Mercedes vrea un concurent direct pentru Audi R8
Conform celor de la automobilemag.com, noul model ar urma
să se numească Mercedes SLM, deşi iniţial zvonurile dădeau
ca sigură apariţia unui baby-SLS, numit SLV. Dacă acest model ar fi
trebuit să continue arhitectura lui Mercedes SLS, cu motor în faţă, SLM
este gândit ca un concurent direct pentru Audi R8, urmând a avea motor central –
de fapt, „M” vine de la „mid-engined”.
Probabil decizia a fost influenţată şi de faptul că
viitorul supercar BMW M10 va avea, de asemenea, motor
central, aşa încât din 2015 se anunţă o luptă foarte
strânsă între cei trei grei teutoni în domeniul supercarurilor de
acest tip.
Noul Mercedes SLM ar urma să completeze în mod fericit gama de
maşini sport Mercedes, situându-se între SL şi SLS, dar fără a
risca să intre în concurenţă directă cu nici unul dintre aceste
modele. În plus, din punct de vedere business, un SLM este
mult mai reantabil decât un supercar urmaş al exorbitantului
SLR McLaren, după cum afirmă sursele
AMG.
În ce priveşte motorizarea, au existat mai multe soluţii,
printre care un turbo de doar 4 cilindri sau un V8 de cilindree
redusă, idei abandonate până la urmă în favoarea unui V6
twin-turbo de 3,5 litri, care ar urma să dezvolte în jur de 350
CP. Doar 350 CP, veţi spune?
Nu e totul: acest motor V6 ar urma să fie combinat cu două
motoare electrice, poziţionate sub capota faţă, puterea
totală estimându-se că va depăşi lejer 400 CP. Tehnologia
va fi preluată de la Mercedes SLS eCell, care va fi produs în serie
din 2012. Transmisia puterii spre puntea spate va fi asigurată de o
cutie de viteze cu 7 trepte, de tip transaxle.
Noul Mercedes SLM ar urma să fie produs într-o cadenţă de 7.500
exemplare pe an, iar preţul de pornire este estimat în
jurul a 135.000 euro, ceea ce înseamnă o diferenţă
confortabilă faţă de SLS (177.000 euro în Germania).