Mercedes Clasa V e la fel de manevrabil ca un autoturism, iar asta e mult când vorbeşti de o lungime de 5,1 metri şi 2,2 metri lăţime.
M-a impresionat motorul diesel de 2,5 litri şi 190 de cai-putere, care trage lin maşina de 2,5 tone, dar poate fi şi nervos la nevoie. Mercedes V-Class vine cu frâne cu disc, pe faţă şi spate. Acceleraţia până la 100km/oră se face în aproximativ 9 secunde, ceea ce este mai mult decât onorabil pentru un autovehicul cu 7 locuri care cântăreşte 2,5 tone gol. Viteza maximă este în jur de 200km/oră pentru modelul testat V250d, din nou o cifră foarte bună având în vedere gabaritul.
La exterior găsim un design modern, cu linii fluite, asezonat faruri cu LED.
Când apeşi mânerul să deschizi uşile din spate, descoperi că Mercedes V-Class face acest lucru automat. E de ajuns să apeşi mânerul şi în curând uşa e deschisă până la capăt. Există şi funcţie automată de închidere. Eşti primit de sigla de mari dimensiuni Mercedes-Benz din podea.
V-class are 7 locuri, iar cele 5 din spate le poţi aşeza în diferite formule. Ori toate cu faţa la drum, ori cele două de pe rândul intermediar cu faţa către cele 3 de pe ultimul rând. Dacă vrei, le poţi scoate pe toate şi rămâi cu o dubă de lux. Deşi ar fi păcat să o încarci cu altceva decât persoane, având în vedere nivelul finisajelor şi al condiţiile pe care le oferă pasagerilor din spate. Avem măsuţe rabatabile, suporturi pentru băuturi şi diferite mărunţişuri, prize pentru încărcare, guri de aerisire cu reglaj temperatură şi intensitate şi multe cotiere pentru scaunele cu tapiţerie din piele. Ramele boxelor şi linia bordului se colorează cu o lumină ambientală pe timp de noapte. Sistemul de sunet Surround Burmester te rupe de mediul exterior şi se aude foarte bine Pe scurt, tot ce ai nevoie pentru o călătorie în condiţii de lux.
Şoferul nu simte că se află la volanul unui monovolum. Tabloul de bord este mare şi aerisit, cu finisaje din piele şi, în funcţie de versiune, chiar lemn. Butoanele şi display-ul sunt precum cele folosite la celelalte modele ale constructorului german. Informaţiile sunt afişate pe un display color de 8,4 inci, controlat printr-un joy-stick aşezat central, alături de un touchpad cu butoane încorporate aliniat în spatele lui. Volanul este multifuncţional, îmbrăcat în piele.
Vizibilitatea este foarte bună la volan datorită poziţiei ridicate. Chiar dacă montantul A este gros, parbrizul şi geamurile laterale mari compensează şi nu simţi nevoia să te asiguri de mai multe ori în viraje.
Transmisia este automată, 7G-Tronic cu 7 trepte. Mercedes V-class este pus în mişcare cu ajutorul schimbătorului aşezat la volan, în locul manetei care controlează ştergătoarele. Pe anumite modele avem disponibile şi padele la volan.
Rezervorul are în jur de 55 de litri, iar consumul urban este undeva pe la 9 litri, însă la drum întins scade simţitor.
Modelul V-class, poziţionat de Mercedes ca un autoturism cu 7 locuri, beneficiază de întreaga gamă de sisteme de siguranţă şi comfort oferite de Mercedes-Benz, printre care sistem PRE-SAFE, asistent de depăşire a benzii, asistent de detectare a somnolenţei şoferului, asistent semnale trafic şi multe altele.