Mercedes se grăbește să renunțe la motoarele termice. Ce alți producători au anunțat același lucru
Mercedes se grăbește să renunțe la motoarele termice și a anunțat o adoptare accelerată a electrificării. Alți producători au anunțat ambiții similare, ceea ce pune sub semnul întrebării viabilitatea motoarelor termice.
Mașinile electrice au înregistrat un trend de creștere rapidă în condițiile pandemiei, în timp ce vânzările de mașini convenționale au scăzut. Cu toate acestea, în valoarea absolută, numărul mașinilor electrice este încă prea mic pentru a putea susține o industrie auto gigantică. Asta nu împiedică producători auto importanți să anunțe planuri concrete de reducere a ponderii motoarelor termice în gamele lor de modele.
Printre cei care au anunțat planuri ambițioase de adoptare a mobilității electrice se numără și Daimler, deținătorul mărcii Mercedes-Benz. Daimler dorește să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon începând din 2039. Nu pare o țintă foarte ambițioasă, în special în condițiile în care multe țări au anunțat deja interzicerea înmatriculărilor de mașini cu motoare termice, încă din 2030 sau chiar 2025 (Norvegia).
Mercedes se grăbește să renunțe la motoarele termice. Cât timp mai are motorul termic
Tocmai de aceea, Daimler consideră acum accelerarea adoptării mobilității electrice. Potrivit unor surse din industrie, consiliul de conducere al Daimler studiază în prezent mai multe scenarii, potrivit cărora Mercedes ar trebui să producă exclusiv modele electrice cu cinci sau chiar opt ani mai devreme decât anticipase inițial.
Șeful Mercedes Ola Källenius nu a confirmat direct acest lucru într-un interviu cu Handelsblatt, dar a declarat că își poate „imagina” ținte intermediare mult mai ambițioase pentru mașini electrice în 2025 și 2030. Cu numai o zi înainte, Källenius declarase pentru Financial Times că nu va renunța prematur la producția de mașini cu motoare termice, pentru că acestea sunt „mașini de bani” care ajută la finanțarea viitoarelor modele electrice.
Daimler spune că va avea o flotă neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2039, dar compania nu a anunțat o dată de la care va înceta să mai producă mașini cu motoare termice. Între timp, și alți producători auto au anunțat ținte ambițioase pentru renunțarea la motoare termice.
Ford dorește să renunțe la mașinile cu motoare pe combustie comercializate în Europa înainte de 2030. Aceeași dată este avută în vedere și de Volvo, dar pentru toate piețele, nu doar Europa. De asemenea, General Motors, o companie care nu mai comercializează mașini în Europa, va renunța la motoarele termice mai devreme de 2035.
sursa: The Driven