De ce folosește Mercedes motoare care se află și pe Dacia Duster?
Mercedes-Benz folosește un motor care se regăsește și sub capota modelului Dacia Duster. Este vorba despre propulsorul turbo de 1,33 litri, disponibil în două versiuni de putere la SUV-ul construit la Mioveni. Dar de ce se întâmplă acest lucru?
Răspunsul este cât se poate de simplu. Pentru a împărți costurile, dar și beneficiile, Daimler și Alianța Renault-Nissan au dezvoltat împreună motorul turbo de 1,33 litri. Acesta și-a făcut debutul la noul Mercedes-Benz Clasa A și la Nissan Qashqai facelift la sfârșitul anului 2018. Au urmat apoi și alte modele de la Mercedes, de la Nissan, Renault și Dacia. Fiecare dintre constructori a ales altă transmisie pentru propulsor.
Nissan folosește unitatea exclusiv pentru SUV-ul compact Qashqai, în două versiuni de putere: cu 138 de cai putere și transmisie manuală sau 157 de cai putere și transmisie automată DCT cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Acest motor este așteptat, în viitorul apropiat, și sub capota noului Juke.
Renault a trimis deja pe șosele, cu acest motor, noul Clio, noul Captur, dar și pe fratele geamăn al lui Nissan Qashqai, Renault Kadjar facelift. Acesta din urmă vine cu 140 de cai putere și transmisie manuală sau automată sau 159 de cai putere cu transmisie manuală sau automată.
Captur se bucură de 130 de cai putere, transmisie manuală sau automată EDC, respectiv 155 de cai putere cu transmisie automată.
Clio primește doar versiunea de 130 de cai putere cu transmisie automată.
Mercedes folosește motorul turbo de 1,33 litri la toate modelele din gama compactă. Astfel, unitatea cu patru cilindri și nume de cod M282 a ajuns, în premieră, la Clasa A, în versiune A 200, cu 163 de cai putere și 250 Nm, cuplat la o cutie automată de origine Getrag. Mercedes a pregătit și un A 180 cu 136 de cai putere, dar și un A 160 cu 109 cai putere, ambele cu același motor.
L-au primit ulterior și Clasa B, coupe-ul cu patru uși CLA și crossover-ul GLA.
Ce poate acest motor la Dacia Duster?
Dacia Duster cu motorul turbo de 1,33 litri este cea mai puternică și mai rapidă Dacia construită vreodată. În versiune TCe 150, mașina are 150 de cai putere, 250 Nm și transmisie manuală cu șase trepte. Acest Duster accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde și atinge o viteză maximă de 191 km/h.
Există și Dacia Duster TCe 130, care este pusă în mișcare de același motor, și care beneficiază, așa cum îi spune numele, de aportul a 130 de cai putere.
Dacia Logan cu motor de Mercedes
O versiune derivată din motorul turbo de 1,33 litri a ajuns și în gama Dacia Logan. Este vorba despre motorul de 1.0 litru cu trei cilindri, folosit de constructorul de la Mioveni pentru versiunea cu GPL. TCe 100 este folosit și pentru Duster, Sandero și Logan MCV cu rezervor de gaz petrolier lichefiat.