Dacă sunteți în căutarea unei mașini premium spațioase, solide și care să nu coste foarte mult, un Mercedes GL cu motor diesel cumpărat la second hand este candidatul ideal. Noi am găsit pe Autovit un Mercedes GL second-hand la preț de Logan și nu ne-am hotărât dacă este chilipir sau bani aruncați.
Mercedes GL a fost introdus pe piață în 2006 ca o versiune cu ampatament mărit a lui ML, ambele modele fiind produse în uzina americană din Tuscaloosa, Alabama. GL dispune de opt locuri extrem de confortabile dispuse pe trei rânduri de scaune, o caracteristică pe care o partaja cu Clasa R. Spre deosebire de acesta, însă, GL oferă caracteristici de SUV și un design atemporal, care încă își păstrează farmecul chiar și după 14 de la intrarea în fabricație.
Exemplarul găsit de noi pe Autovit a fost produs în 2008 și are un preț care-l face concurent direct cu Dacia Logan – 11.400 de euro. Acesta marchează o depreciere masivă față de valoarea unui Mercedes GL nou, care cel mai probabil a depășit 70.000 de euro. E drept că nici nu mai este la prima tinerețe.
Motorizarea diesel de 3,0 litri este un adevărat cal de povară, care și-a dovedit fiabilitatea pe numeroase modele Mercedes. Cei 224 CP sunt suficienți pentru sarcinile de zi de zi, chiar dacă norma de poluare Euro 4 i-ar putea pune viitorului proprietar ceva probleme pe viitor la accesul în marile metropole.
Exemplarul din anunț dispune de toate dotările care ar putea interesa posesorul unui Mercedes, iar aici mergem dincolo de clasicele piele-navigație. Suspensia pneumatică și pachetul off-road asigură atât confortul cât și performanțele extreme în teren accidentat, în timp ce oglinzile laterale heliomate și alte dotări fac viața ușoară la bord. Practic, în afara sistemelor de asistare a conducerii, Acest Mercedes GL dispune de toate caracteristicile unui automobil modern.
Judecând după fotografii, starea mașinii este una excelentă, iar vânzătorul mașinii este destul de încrezător încât să accepte verificarea acesteia. Scaunele din piele au urme normale de utilizare, dar nu sunt rupte sau pătate sau uzate excesiv.
Chiar dacă prețul este tentant, iar starea mașinii este una excelentă, trebuie să fiți pregătit să plătiți reparații costisitoare în cazul în care apar probleme mai târziu. Numai suspensia pneumatică ar putea să fie mai scumpă de reparat decât prețul de vânzare al mașinii. Și aici rămâne valabilă regula de aur: Dacă nu ți-ai permis să cumperi această mașină nouă, probabil nu-ți vei permite să o întreții la „bătrânețe”. Asta deoarece reparațiile și piesele de schimb pot fi prohibitive pentru cei cu buget de 11.400 de euro.