Mercedes-Benz prezintă a treia generaţie Sprinter
Mercedes-Benz a prezentat, în premiera mondială, la sfârşitul acestei luni, cea de-a treia generaţie a unuia dintre cele mai bine comercializate autovehicule comerciale – Sprinter. Acesta va fi inclus în strategia diviziei Vans a Mercedes-Benz privind electrificarea întregii game de autovehicule comerciale uşoare.
Cea de-a treia generaţie Sprinter impresionează cu design-ul progresiv, la care se adaugă nivelul ridicat de confort şi de siguranţă al autovehiculului. În acelaşi timp, oferă o rentabilitate maximă datorită costurilor totale de operare reduse şi a funcţionalităţilor dedicate clienţilor. Conectivitatea la internet este una din cele mai noi şi importante caracteristici ale noului Sprinter. Noile servicii de reţea Mercedes PRO connect, combinate cu sistemele multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oferă baza perfectă pentru deservirea tuturor cerinţelor logistice şi de transport.
Versiunile de caroserie Furgon, Tourer, pick-up, saşiu, cap de autobuz sau cap tractor, trei configuraţii de tracţiune, variantele diferite de cabină, lungime a caroseriei, tonaj, înălţime a compartimentelor de încărcare şi numeroasele echipamente, toate acestea permit configurarea în detaliu a noului Sprinter. Astfel, pot fi configurate peste 1.700 de variante ale noului Sprinter. Această modularitate defineşte viziunea noului concept Sprinter, care răspunde perfect atât cerinţelor specifice domeniului de activitate, cât şi necesităţilor diverselor segmente de clienţi. Gama include, de exemplu, soluţii pentru serviciile de curierat de proximitate, pentru transportul de mărfuri pe distanţe mai mari sau pentru tehnicienii de service care utilizează autovehiculul ca atelier mecanic mobil. Noul Sprinter poate fi folosit de asemenea ca rulotă sau autovehicul de transport persoane, cât şi pentru servicii de ambulanţă.
Pe lângă tradiţionalele sisteme cu tracţiune spate, respectiv integrală, noul Sprinter are acum şi o opţiune de tracţiune faţă. Datorită designului specific, sarcina utilă a acestei versiuni este cu 50kg mai mare decât în cazul versiunii cu tracţiune spate. Pragul de încărcare, poziţionat cu 80mm mai jos, face mai convenabile atât operaţiunile de încărcare/descărcare, în cazul versiunilor comerciale ale Sprinter, cât şi accesul/ieşirea din spaţiul de confort, în cazul versiunilor tip rulotă.
Printre noutăţile tehnice ale noului Sprinter se numără două transmisii noi pentru versiunile cu tracţiune faţă. Cutia de viteze automată în 9 trepte cu convertizor de cuplu, reprezintă o premieră în segmentul autovehiculelor comerciale uşoare de dimensiuni mari. Rapoartele cutiei de viteze sunt etajate astfel încăt să asigure un echilibru între consum de combustibil şi manevrabilitate. De asemenea, noul Sprinter impresionează prin nivelul redus de zgomot şi confortul excelent la rulare. Noua cutie de viteze manuală, în 6 trepte, etalează o fluiditate deosebită prin confortul la schimbarea treptelor, asigurat de absenţa vibraţiilor schimbătorului de viteze.
Interior practic, sarcină maximă de 5,5 tone
Sistemele de asistenţă disponibile noului Sprinter includ, printre altele, o cameră pentru rularea în marşarier cu afişaj încorporat în oglinda retrovizoare, pachetul Parking, cu camera cu vizibilitate 360, un senzor de ploaie şi un ştergător cu sistem Wet Wiper integrat, pentru a asigura cea mai bună vizibilitate, chiar şi în condiţii de funcţionare a ştergătoarelor.