Mercedes-Benz anunță că va păstra motoarele termice pentru Clasa S chiar și după 2030. În viitor va exista și o variantă electrică ce se va vinde în paralel.
Limuzina de lux a producătorului german urmează să primească o actualizare în 2026. Clasa S facelift se află deja în faza de testare și va aduce o serie de modificări estetice, dar va păstra motoarele termice. Potrivit Motor1, compania a „investit mult mai mult în actualizarea modelului cu motoare pe combustie decât în mod normal pentru un facelift”.
CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, a vorbit mai multe despre „dualitatea” Clasei S. El a spus și că o versiune complet electrică urmează să fie lansată, urmând să înlocuiască actualul EQS, care se dorește a fi o alternativă cu zero emisii la Clasa S.
Modelul echipat cu motoare termice va fi produs în continuare și va rămâne pe o platformă dezvoltată pentru mașinile cu motoare convenționale. În ciuda numelui în comun, varianta electrică nu va fi un echivalent, deoarece va folosi o platformă dedicată, spre deosebire de noul BMW Seria 7, spre exemplu.
CEO-ul Mercedes-Benz spune că o astfel de platformă multi energie reprezintă un compromis pe care compania nu este dispusă să îl facă. Kallenius a spus despre Clasa S „mașina cea mai bine împachetată din lume” și că o platformă care să acomodeze atât motoare termice, cât și propulsoare hibride nu s-ar preta pentru vârful de gamă al producătorului german.
El a recunoscut că va fi un efort costisitor să existe modele distincte din Clasa S, dar Mercedes va încerca să mențină investiția suplimentară „la un nivel gestionabil”. Compania va face asta prin împărțirea cât mai multor componente cu putință între vehiculele termice și cele electrice pentru a limita costurile de dezvoltare.
Ținând cont că actuala generație va primi un facelift în 2026, cu următoarea generație de Clasa S vom face cunoștință abia la începutul viitorului deceniu.