Mercedes-Benz este primul producător de automobile care a anunțat că va folosi bateriile start-up-ului Sila Nanotechnologies, fondat de un fost inginer Tesla, pe modelul Clasa G electric în 2025.
Bateria, produsă de start-up-ul Sila Nanotechnologies, folosește anozi pe bază de siliciu și are cu 20% până la 40% mai multă energie decât celulele comparabile disponibile în prezent, a spus Mercedes.
Siliciul este o alternativă la grafit, care este cel mai des folosit și care provine din China în procent de 70%. Tesla a declarat în 2020 că va spori utilizarea siliciului în bateriile sale.
Mercedes este primul client auto anunțat public de Sila Nanotechnologies din California, care investește sute de milioane de dolari într-o nouă fabrică din statul Washington, ce urmează să fie deschisă în 2024.
Sila, fondată de un fost inginer Tesla, a strâns încă 590 de milioane de dolari anul trecut, mărindu-și evaluarea la aproximativ 3,3 miliarde de dolari.
„Oferirea unei densități de energie atât de ridicată ne permite să gândim în direcții complet noi atunci când dezvoltăm viitoarele mașini electrice”, a declarat Markus Schaefer, directorul de tehnologie Mercedes.
Clasa G este printre cele mai scumpe mașini Mercedes, jucând un rol din ce în ce mai important în strategia producătorului de creștere a marjelor pentru finanțarea tranziției către tehnologia electrică.
Când o baterie este încărcată, ionii curg de la catod la anod. Când este descărcat, ionii se inversează. Materialul anodului convențional este grafitul, dar cercetătorii s-au uitat la siliciu ca la o alternativă pentru a dezvolta o baterie care poate avea mai multă energie.