Germanii de la Mercedes-Benz au anunțat că prototipul lor electric Vision EQXX a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare. Performanța a fost obținută la capătul unui traseu stabilit între Sindelfingen (Germania) și orașul francez Cassis, situat pe Coasta de Azur.
Conceptul experimental cu emisii zero Vision EQXX a fost dezvăluit la începutul acestui an, în Las Vegas. Oficialii Mercedes-Benz vorbesc despre el ca fiind cel mai eficient și mai aerodinamic automobil pe care l-au produs vreodată. Prototipul are un coeficient aerodinamic Cx de 0.17.
Vision EQXX este construit pe o platformă de 900 de volți și este echipat cu un motor electric de 204 CP. Acesta a fost dezvoltat în colaborare cu inginerii echipei de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas.
Sursa de energie este un pachet de baterii extrem de eficient. Montat în podea, acesta poate stoca aproape 100 kWh. Nemții anunțau în momentul lansării o autonomie de până la 1.000 de kilometri și un consum energetic de 10 kWh/100 km.
Pentru a demonstra că aceste valori nu sunt doar vorbe în vânt, Vision EQXX a fost scos în lumea reală. Mașina a pornit într-o călătorie prin Europa, de la Singelfingen (Germania) până în orășelul francez Cassis de pe Coasta de Azur.
Conceptul a atins o viteză maximă de 140 km/h pe celebra Autobahn. De asemenea, a trebuit să parcurgă kilometri întregi de drumuri virajate și aglomerate prin Alpii Elvețieni. Condițiile meteo au fost într-o continuă schimbare, de la frig și ploaie, până la temperaturi ridicate. În tot acest timp, prototipul a fost monitorizat de la distanță de o echipă de ingineri.
La capătul unei călătorii de 12 ore, computerul de bord al lui Mercedes-Benz Vision EQXX arăta 1.008 de kilometri parcurși. Nivelul bateriei la sosirea în Cassis era de 15%, iar autonomia estimată de 140 de kilometri. Viteza medie orară a fost de 87,4 km/h, iar consumul energetic 8,7 kWh/100 de kilometri.