Mercedes-Benz a construit maşini electrice în urmă cu 20 de ani
Noua generaţie a berlinei Mercedes-Benz C-Class va fi lansată oficial în curând, iar asta înseamnă că există un prilej bun pentru a rememora performanţele făcute în trecut de către producătorul german cu sediul în Stuttgart.
Mai exact, Mercedes-Benz a lansat, la salonul de la Hanovra din 1990, un prototip 100% electric al modelului W201. O maşină care a stat la baza dezvoltării ulterioare a sistemelor de propulsie electrică din portofoliul producătorului auto german. Acest prim concept a fost echipat cu două motoare electrice, fiecare cu o putere de 22 CP, alimentate de la un set de baterii sodiu/clorură de nichel.
Apoi, între 1992 şi 1996, Mercedes-Benz a participat, cu zece prototipuri electrice în diferite configuraţii, la un test desfăşurat pe insula germană Rügen. Aici, în cei patru ani de teste, una dintre cele zece maşini de teste a obţinut o medie anuală de 100.000 km parcurşi pe insulă.
Şapte dintre prototipurile electrice au primit baterii sodiu/clorură de nichel în combinaţie cu diferite motoare electrice, ceea ce a rezultat într-o autonomie maximă de aproximativ 110 km. Celelalte trei concepte au fost echipate cu baterii nichel-cadmiu care au oferit o autonomie de aproximativ 40 km. Acestea din urmă au primit, de asemenea, cutii de viteze manuale standard.
În acelaşi deceniu, Mercedes a prezentat, la Salonul Auto Frankfurt din 1993, un prototip electric al berlinei W202, care a fost echipat cu baterii ZEBRA (Zero Emission Battery Research Activities). Spre deosebire de predecesorii săi electrici, bateriile acestui nou prototip au fost mai mici şi au fost poziţionate astfel încât spaţiul interior al maşinii să rămână cât mai aproape de varianta standard, cu motor cu ardere internă.
Tot în 1993 au fost dezvăluite două concepte cu propulsie hibrid-electrică, ambele bazate pe modelul W202.
Un alt producător german care a experimentat cu propulsia electrică este BMW.