Mercedes-AMG E53 Hybrid debutează cu 585 CP. Va fi disponibilă și o versiune break – GALERIE FOTO

Publicat: 11 03. 2024, 15:25

Noul Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+ a fost prezentat oficial. Noul sedan de performanță dispune de 585 CP și poate parcurge peste 100 km cu o încărcare.

Noua generație Mercedes-Benz Clasa E primește o versiune de performanță, pregătită de divizia AMG, bineînțeles. Disponibil atât ca sedan, cât și ca break, noul Mercedes-AMG E53 AMG Hybrid 4Matic+ oferă 585 CP și poate parcurge peste 100 de kilometri cu o singură încărcare a bateriilor.

După cum probabil v-ați dat seama, noul Mercedes-AMG E53 Hybrid folosește un sistem de propulsie plug-in hybrid. Noul model de performanță îmbină un motor pe benzină de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și 449 CP cu un motor electric de 163 CP. Sistemul hibrid dezvoltă 585 CP, suficienți pentru a propulsa mașina de la 0 la 100 în 4 secunde (4,1 secunde pentru versiunea break). Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar clienții pot opta pentru AMG Dynamic Plus, un pachet ce ridică viteza maximă până la 280 km/h (275 km/h pentru break).

Mai mult, mașinile echipate cu acest pachet pot accelera mai repede la 0 la 100 km/h. Astfel, Mercedes-AMG E53 sedan atinge 100 km/h în 3,8 secunde, în timp ce break-ul o face în 3,9. Dat fiind că avem de-a face cu un hibrid cu încărcare la priză, acesta folosește o baterie de 21,2 kWh, care poate asigura o autonomie maximă de 101 kilometri pentru sedan sau 97 de kilometri pentru versiunea break.

Mercedes-AMG E53 Hybrid este un model performant ce vrea să fie prietenos și cu mediul

La exterior, versiunile de performanță se diferențiază de modelele standard prin bare reproiectate, mai agresive, cu admisii mai mari pentru o răcire mai bună. Un alt element prin care mașina poate fi ușor recunoscută este grila neagră, iluminată, cu logo-ul Mercedes-Benz mare în centru, foarte vizibil. Pentru E53 AMG aripile față au fost lățite cu 11 mm pe fiecare parte, iar jantele standard măsoară 19 inch în diametru.

Pragurile laterale au fost redesenate pentru a se potrivi mai bine cu designul mai agresiv al mașinii, iar în partea din spate o bandă neagră unește cele două stopuri, oferind un aspect unitar. La fel ca în față, bara din spate a fost redesenată într-un stil mai agresiv, integrând cele terminații ale evacuării.

La interior, noul model este echipat cu scaune sport reglabile electric, îmbrăcate într-o tapițerie mixtă din piele și microfibră. Pentru a sublinia caracterul sportiv, scaunele au cusături roșii și embleme AMG pe tetiere. Volanul sport este îmbrăcat în piele Nappa și integrează comenzile pentru modurile de condus.

Așa cum ne putem aștepta de la un model cu pretenții sportive, E53 AMG vine în standard cu amortizoare controlate electronic și frâne mai performante. Discurile spate măsoară 360 mm, iar cele de pe puntea față măsoară 370 mm. Pachetul AMG Dynamic Plus include și discuri de frână de 390 mm și etriere cu 6 pistonașe, un diferențial recalibrat și suporturi motor active pentru anularea vibrațiilor. Toate mașinile vin în standard cu tracțiune integrală și direcția integrală.