Noul McLaren P1 va avea un sistem de propulsie hibridă care combină un motor V8 twin-turbo de 3,8 litri cu un motor electric. Puterea totală a sistemului este de 916 CP, iar cuplul maxim combinat e de 900 Nm, în timp ce emisiile de dioxid de carbon sunt de 200 g/km.
Motorul pe benzină V8 twin-turbo de 3,8 litri dezvoltă 737 CP la 7.500 rpm şi un cuplu maxim de 720 Nm la 4.000 rpm. Blocul motor a fost desenat astfel încât să încorporeze şi motorul electric care dezvoltă 179 CP şi un cuplu maxim de 260 Nm încă de la primele turaţii.
Cele două motoare lucrează împreună şi sunt cuplate la o cutie de viteze cu şapte trepte şi ambreiaj dublu, care trimite puterea către roţile din spate.
Inginerii McLaren au adoptat două tehnologii din lumea monoposturilor de Formula 1 pentru a îmbunătăţi performanţele şi răspunsul pedalei de acceleraţie. Primul sistem, denumit DRS (Drag Reduction System), are scopul de a micşora rezistenţa la înaintare prin modificarea unghiului eleronului din spate.
Al doilea sistem se numeşte IPAS (Instant Power Assist Systen) şi a fost dezvoltat pentru a livra un plus de putere instantanee, prin activarea motorului electric atunci când este nevoie de accelerări extrem de rapide. Ambele sisteme sunt controlate prin intermediul unor butoane montate pe volan.
Motorul electric primeşte curent de la un pachet de baterii care cântăreşte 96 kg şi oferă o autonomie de peste 10 km în modul exclusiv electric. Bateriile sunt amplasate între motor şi habitaclu şi au fost integrate în şasiul din fibră de carbon al lui P1.
Încărcarea bateriilor se poate face fie prin intermediul motorului termic, fie prin intermediul unui cablu de încărcare care se conectează la o priză convenţională de curent electric, ceea ce înseamnă că McLaren P1 nu este doar un hibrid, ci este un hibrid plug-in.
Versiunea de serie a lui McLaren P1 va fi prezentată la Salonul Auto Geneva 2013, care se desfăşoară în perioada 7-17 martie 2013.