McLaren a lansat oficial noul W1, succesorul lui P1. Hypercar-ul folosește un V8 hibrid ce dezvoltă aproape 1.300 CP
Noul hypercar McLaren a fost dezvăluit oficial publicului și se laudă cu cifre impresionante. Denumit W1, noul model duce mai departe istoria gamei de mașini „1” a companiei.
După câteva teasere și speculații a venit momentul să facem cunoștință cu mașina care va sta la vârful lanțului trofic McLaren pentru o vreme. Noul W1 urmează tradiția începută cu F1 și continuată de P1, mașini emblematice pentru producător.
McLaren spune de noul W1 că este „expresia supremă a unui adevărat supercar”, o declarație îndrăzneață ținând cont că F1 și P1 au fost opusul unor mașini slabe. Nici W1 nu se lasă mai prejos, folosind un motor V8 hibrid ce dezvoltă 1.275 CP și 1.340 Nm cuplu, ceea ce face din noul model cel mai puternic McLaren din istorie.
Datorită atenției pe care producătorul a dat-o pentru a menține masa cât mai scăzută, W1 are cel mai bun raport putere greutate din clasă. McLaren spune că acesta se ridică la 911 CP per tonă, iar mașina are o masă proprie de 1.399 de kilograme.
Noul McLaren W1 este un succesor demn pentru F1 și P1
Grație raportului putere-greutate foarte bun, McLaren W1 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2,7 secunde, iar pentru repriza 0 – 200 km/h are nevoie doar de 5,8 secunde. Cu start de pe loc, mașina poate accelera până la viteza de 300 km/h în mai puțin de 12,8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 350 km/h.
W1 trebuie să se manevreze ca un hypercar, astfel că McLaren a apelat la câteva trucuri învățate în Formula 1. Spre exemplu, conceptul aerodinamic al mașinii se bazează pe efectul de sol, care trage mașina către asfalt. Totuși, elementele aerodinamice nu sunt inspirate din F1, dar McLaren spune că sunt acolo pentru a face mașina mai rapidă.
W1 își poate schimba forma, grație eleronului spate care se poate extinde cu până la 30 cm pe orizontală, alungind caroseria. Splitterul față beneficiază la rândul său de o funcționalitate similară, pentru a oferi apăsare pe partea frontală a mașinii.
De asemenea, în cel mai agresiv mod, suspensia lui W1 coboară cu 37 mm în față și 17 mm în spate. În combinație cu elementele aerodinamice active, suspensia Active Chassis Control III mai bine aliniat aerodinamic permite mașinii să genereze până la 1.000 kg forță de apăsare la sol.
Doar 399 vor fi produse, toate mașinile fiind deja rezervate
McLaren a anunțat că va produce 399 de exemplare W1, cu prețuri ce vor porni de la aproximativ 2.39 milioane de euro. Toate mașinile au fost deja rezervate, iar dacă te afli printre norocoși, McLaren dă de înțeles că nu există limite pentru opțiunile de configurare și personalizare ale noului său hypercar, ceea ce înseamnă că niciuna dintre cele 399 de mașini nu va semăna cu cealaltă.