Mazda6 – nouă motorizare
Noul propulsor pentru Mazda6 de 2,2l diesel va fi disponibil în trei trepte de putere – 125 CP, 163 CP şi 185 CP. Motorul este complet nou, iar nivelurile superioare de putere oferite vor atrage noi cumpărători, care tind către performanţe dinamice superioare şi către dotări premium. Mazda estimează că versiunea TE Plus (echipată cu motorizarea de 163 CP) va putea fi achiziţionată la un preţ cu toate taxele incluse de 25.990 euro, iar versiunea GTA (echipată cu motorizarea de 185 CP), la un preţ de 28.890 euro.
Consumul combinat al propulsorului diesel variază între 5,5l şi 5,7l la 100 de km în funcţie de versiune. Aceste valori se numără printre cele mai scăzute din segment şi au facilitat obţinerea unor nivele de emisii situate între 147 şi 152 g/km. O contribuţie semnificativă o are şi noul filtru de particule (DPF), care a fost reproiectat de inginerii Mazda. Filtrul, primul de acest gen din lume care foloseşte o structură ceramică şi o arhitectură specială, permite înjumătăţirea numărului de regenerări necesare şi, totodată, reducerea de trei ori a duratei procesului de regenerare.
Odată cu noua motorizare, Mazda prezintă şi un sistem de siguranţă care va echipa modelul de clasă medie. Rear Vehicle Monitoring System (RVM) include doi senzori de tip radar, care monitorizează o distanţă de 50 de metri în spatele şi lateralul autovehiculului. Aceşti senzori acţionează la viteze mai mari de 60 km/h şi anunţă şoferul despre apropierea unor vehicule prin intermediul a doi martori amplasaţi în habitaclu, la baza montanţilor din faţă. Dacă şoferul va semnaliza stânga sau dreapta în momentul în care RVM detectează un alt vehicul care se apropie din spate, martorul va lumina intermitent şi sistemul va genera un sunet de atenţionare. RVM va fi integrat în ansamblul Lane Change Asistant (LCA) şi va fi oferit standard pentru nivelurile de echipare GTA şi GT indiferent de motorizare, începând cu primul trimestru din 2009.