Mazda va continua să ofere motoare pe motorină atâta timp cât clienții cer acest lucru. Mazda va continua să comercializeze aceste motoare pe cele mai importante piețe ale sale, inclusiv în Europa.
Potrivit declarațiilor făcute de un oficial al mărcii japoneze, Mazda este dispusă să păstreze în oferta sa motorizări pe motorină pentru cele mai importante piețe ale sale, inclusiv pe continentul european. Constructorul japonez va comercializa acest tip de motorizare atâta timp cât va exista cerere din partea clienților.
Motorul diesel a scăzut drastic în popularitate în ultimii ani. Piețe precum Europa Continentală sau America de Nord nu mai prezintă același interes pentru motoarele pe motorină. Acest efect a fost amplificat și de scandalul Dieselgate, eveniment care a vizat mai mulți producători care trișau pentru a trece testele de emisii. Astfel, motoarele pe motorină au dispărut treptat din oferta producătorilor.
Producătorul japonez chiar a venit cu un nou motor pe motorină, de cilindree mare, în condițiile în care mai toți producătorii fug de motoarele mari, în special de cele diesel. Astfel, odată cu noul SUV CX-60, Mazda a adus și un motor nou, de 3,3 litri, cu șase pistoane în linie, care dezvoltă 200 sau 254 CP.
Potrivit CarExpert, un oficial al mărcii nipone a declarat că Mazda va continua să ofere motoare diesel atâta timp cât va mai exista cerere pentru acestea.
„Dacă clienții vor motoare diesel, atâta timp cât putem să respectăm reglementările cu privire la emisii într-o manieră eficientă, atâta timp cât putem face asta, dorim să oferim în continuare motoare diesel”, a declarat Mitsuru Wakiie, responsabil de dezvoltarea modelului CX-90.
„Cererea pentru motorul diesel este în scădere, în prezent, așa că este posibil ca nevoia pentru un astfel de motor să nu mai crească și de aceea oferim această unitate într-o manieră eficientă piețelor care doresc motoare diesel, precum Japonia sau Australia”, a mai adăugat el.