Mazda renunță la versiunea pur electrică a crossoverului MX-30. În gamă va fi păstrată doar varianta cu range extender.
Lansată inițial sub forma unui crossover pur electric, Mazda MX-30 nu a impresionat prin autonomie sau performanțe, ceea ce se reflectă și în vânzările slabe ale acestui model. Conform Motor1, producătorul japonez renunță la varianta pur electrică în anumite piețe și păstrează la vânzare doar versiunea E-Skyactiv R-EV, care folosește un motor rotativ pe post de generator.
Mazda MX-30 EV nu mai poate fi configurată în Germania, iar pe pagina oficială a configuratorului producătorului japonez a rămas valabilă doar varianta cu range extender. Totuși, în România, la momentul redactării acestui articol, versiunea pur electrică putea fi configurată.
Versiunea electrică cu baterie a fost lansată în vara anului 2020 și este disponibilă și în România începând de la 37.790 de euro cu TVA inclus.
Aceasta folosește un motor singur motor electric de 145 CP montat pe puntea din față. Acesta este alimentat de o baterie de 35,5 kWh, despre care producătorul spune că este suficientă pentru a asigura o autonomie în regim mixt de testare WLTP de până la 200 km, ceea ce nu reprezintă o valoare tocmai impresionantă.
Din această cauză, vânzările primului său model pur electric nu s-au ridicat la înălțimea așteptărilor, astfel că Mazda a adus pe piață varianta cu range extender. Aceea folosește un motor rotativ pe post de generator, având o baterie înjumătățită, care poate asigura până la 94 km cu o singură încărcare.
Logica din spatele conceptului este aceea că, în oraș, utilizatorii vor menține bateria încărcată și nu vor avea nevoie de motorul termic. Atunci când este nevoie de mașină pentru călătorii mai lungi, motorul termic va porni și va asigura curent pentru baterie și motorul electric, însă niciodată nu antrenează direct roțile.