Planurile de viitor ale Mazda includ două modele electrice pe bază de baterii. Unul alimentat doar de baterii, iar altul care va combina o baterie cu un motor Mazda rotativ de dimensiuni mici, care va funcţiona ca range-extender. Rolul acestuia este de a încărca bateria când este necesară creşterea autonomiei vehiculului.
Dimensiunea redusă a motorului rotativ şi puterea mai mare fac posibile mai multe soluţii de tehnologii de electrificare prin intermediul unui grup de elemente.
Beneficiind de compatibilitatea motorului rotativ cu combustibilii lichizi, range-extender-ul care foloseşte motorul rotativ este proiectat să folosească şi gaz petrolier lichefiat (GPL) şi să devină o sursă de electricitate în caz de urgenţă.
Mazda estimează că motoarele cu combustie internă combinate cu o anumită formă de electrificare vor reprezenta 95% din vehiculele pe care le va produce în 2030 (vehiculele electrice cu baterii vor însemna restul de 5%). Compania va continua să se concentreze pe maximizarea eficienţei motorului termic, după cum indică şi noua motorizare de generaţie viitoare SKYACTIV-X, pe benzină, cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie.