Mazda nu vrea să renunțe la motorul rotativ. Japonezii ar putea lansa un model sportiv echipat cu un astfel de propulsor
Mazda ar putea aduce pe piață un succesor pentru celebrele RX-7 și RX-8, care să fie echipat cu un motor rotativ.
Mazda a readus la viață motorul rotativ pe MX-30 R-EV, acolo unde este folosit pentru a antrena un generator care să furnizeze energie electrică. Cu alte cuvinte, motorul rotativ este folosit drept range extender, fără o conexiune directă cu roțile mașinii.
Însă, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, președintele companiei a dat de înțeles că Mazda ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar urma să fie inspirat de conceptul Iconic SP, prezentat anul trecut, care ne-a adus aminte de faimosul RX-7 FD.
Acestea fiind spuse, CEO-ul Mazda, Katsuhiro Moro, a precizat că, în data de 1 februarie, va desemna o echipă care să se ocupe de dezvoltarea motorului rotativ ce va echipa viitorul model sportiv, scrie Motor1.
Mazda vrea să aducă pe piață o mașină sport echipată cu motor rotativ
„Sunt foarte fericit și profund emoționat de tot sprijinul și încurajările pe care le-am primit pentru conceptul de mașină sport compactă. Aș dori să profit de această ocazie pentru a vă mulțumi tuturor. Cu încurajarea dumneavoastră, lansăm un grup de dezvoltare a motoarelor rotative la 1 februarie pentru a ne apropia de acest vis”, a declarat Katsuhiro Moto.
Prezentat în toamna anului trecut, conceptul Iconic SP îmbină un sistem de propulsie rotativ cu două rotoare cu o platformă EV, o abordare a sistemului de propulsie pe care am văzut-o pentru prima dată pe noua Mazda MX-30 R-EV.
Conceptul Iconic SP are o lungime de 4.18 metri, un ampatament de 2.59 metri și o masă de 1.450 kilograme. Astfel, raportul putere greutate este de 3,9. Mazda Iconic SP este un concept ce înfățișează o mașină sport de dimensiuni compacte, care ar trebui să păstreze măcar un model sportiv în gama Mazda în anii ce urmează. Mașina are un centru de greutate scăzut, o trăsătură definitorie pentru toate mașinile cu pretenții sportive. Designul abordează o arhitectură tradițională, cu o capotă a motorului lungă, o consolă spate scurtă și linii fluide, caracteristice brandului japonez.