Mazda a anunţat că nu renunţă la motorul diesel. După ce Mercedes-Benz, Porsche şi alţi producători de automobile, şi cei de la Mazda au declarat că nu au niciun motiv să elimine încă tehnologia de aprindere prin compresie.
Preşedintele mărcii japoneze pentru Europa, Jeff Guyton, a explicat motivele pentru care motoarele diesel sunt încă foarte importante. Potrivit lui, probabil cea mai mare provocare pentru companiile de astăzi este producerea SUV-urilor mari, dar economice, pentru că asta este ceea ce cer clienţii, iar motorul diesel este cel care poate să îndeplinească această misiune.
„Obligarea clienţilor să cumpere maşini cu emisii reduse de CO2 nu funcţionează”, a spus Guyton. „Ei doresc SUV-uri cu un consum bun de combustibil, acesta fiind unul dintre motivele pentru care vom continua să dezvoltam dieseluri.”
Oficialul mai crede că clienţii îşi vor schimba opinia cu privire la tehnologia diesel, odată ce noul ciclu WLTP va fi introdus în această toamnă. WLTP va înlocui ciclul precedent, NEDC.
WLTP este abrevierea pentru Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, adică Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor uşoare. Această procedură armonizată la nivel internaţional pentru autovehiculele uşoare descrie o nouă metodă de testare pentru determinarea consumului de combustibil al autovehiculelor.
Procedura are la bază date reale de condus, înregistrate la nivel mondial. Pe viitor, va ajuta la simularea condusului realist, chiar şi în condiţii de laborator. De aceea, WLTP nu ia în considerare doar diverse situaţii şi viteze, ci şi diferitele versiuni de echipare şi clase de greutate.
Revenind la Mazda, oficialul japonezilor afirmă că percepţia vizavi de motoarele pe motorină se va schimba foarte mult când va fi introdusă noua metodă reală de măsurare a emisiilor. Atunci oamenii îşi vor da seama că motoarele diesel nu sunt mult diferite de motoarele pe benzină.
Guyton a confirmat de asemenea că Mazda nu are planuri pentru o maşină mai mică, poziţionată sub Mazda2. Motivul este destul de simplu – pur şi simplu nu este un bun plan de afaceri pentru o companie de dimensiunea Mazda.
„Nu vom face o maşină în segmentul A. Suntem mari, dar totuşi o companie relativ mică, aşa că trebuie să ne concentrăm pe modele care pot rula volume mari şi sunt atractive în întreaga lume.”