Mazda MX-5 a fost certificată iniţial de Guinness World Records
drept „Cea mai vândută maşină sport cu două locuri”, când producţia
a ajuns la 531.000 de unităţi, în mai 2000. Guinness a actualizat
recordul când producţia a depăşit 700.000 şi respectiv 800.000 de
unităţi. În prezent, Mazda aplică din nou, de data aceasta pentru
actualizarea recordului la 900.000 de unităţi.
În anii `60 – `70 multe maşini sport, uşoare şi plăcute
la condus, ofereau manevrabilitate superioară şi spiritul liber al
unui roadster. În anii `80 Mazda a decis să reînvie acest
spirit cu un nou roadster pentru epoca modernă. Folosind ultimele
tehnici disponibile, Mazda a dezvoltat MX-5, lansându-l în
februarie 1989 şi reamintind că experienţa la volan poate fi „fun”,
în pofida standardelor din ce în ce mai stricte de siguranţă şi de
calitate. Până în ziua de azi, MX-5 rămâne cel mai longeviv nume
din gama Mazda.
Nobuhiro Yamamoto manager de program al actualei Mazda MX-5 a
declarat: „De la lansarea primei generaţii MX-5 modelul a
parcurs două reproiectări complete şi o serie de
upgrade-uri. Succesul îndelungat se datorează susţinerii
de care se bucură MX-5 din partea fanilor din întreaga lume.
Mergând mai departe, voi depune eforturi pentru a păstra spirirtul
MX-5 viu, evoluându-l într-o maşină care va fi îndrăgită de cât mai
mulţi oameni.”
Seita Kanai, responsabilul de dezvoltare la Mazda a declarat:
„Au trecut mai mult de 20 de ani de la lansarea primei
generaţii Mazda MX-5. În tot acest timp societatea şi
vehiculele s-au schimbat semnificativ. Răspunsul la problemele de
mediu şi la epuizarea resurelor naturale a devenit foarte important
pentru toţi producătorii auto. Ca parte a eforturilor de mediu,
Mazda a anunţat anul trecut noile tehnologii SKYACTIV. În momentul
actual, progresăm în dezvoltarea produselor viitoare ce vor
încorpora aceste tehnologii. Multe dintre elementele incluse în
tehnologiile SKYACTIV, cum ar fi reducerea greutăţii, sunt bazate
pe anii îndelungaţi de dezvoltare destinaţi modelului MX-5.
Într-adevăr, principiul de ghidare din spatele
tehnologiilor SKYACTIV – de a construi maşini „fun to drive” – este
perfect integrat în MX-5.”
„Îndreptându-ne spre un nou moment important, marcat de
producţia a un million de unităţi”, a continuat Kanai, „Mazda se
agajează să dezvolte în continuare MX-5. Vom perfecţiona caracterul
plăcut la condus şi vom îmbunătăţi atributele de mediu şi de
siguranţă. Pe măsură ce Mazda depăşeşte 91 de ani, ne îndreptăm
spre ce-a de-a 100-a aniversare. În anii care urmează, alături de
fani, vom continua să preţuim MX-5 ca simbol al brandului
Mazda.”