Este incredibil ce a reușit Mazda MX-30 la Testul Elanului. Sunt puține mașinile electrice care pot face asta. Cele mai multe plătesc tribut greutății bateriei cu care sunt echipate.
Noua Mazda MX-30 a fost supusă celebrului Test al Elanului. Cum se descurcă prima mașină electrică a constructorului nipon atunci când șoferul trebuie să efectueze o manevră bruscă pentru a ocoli un obstacol apărut pe carosabil?
Prima probă a testului s-a efectuat la 75 km/h. MX-30, echipat cu jante de 18 inci și anvelope Bridgestone Turanza 215/55, s-a dovedit a fi incredibil de ușor de manevrat la această viteză. A supravirat foarte puțin, dar Electronic Stability Control (ESC) a intervenit la timp de fiecare dată, asigurându-i tracțiunea necesară. La viteză puțin mai mică, de 74 km/h, mașina a demonstrat un comportament impecabil.
În mod obișnuit, în cazul în care vehiculele supuse Testului Elanului nu se descurcă la 77 km/h, viteza va scădea până când manevra va putea fi efectuată în condiții de siguranță. Dacă viteza va fi mai mică de 72 km/h, se consideră că modelul a picat testul.
Specialiștii au testat mașina și la viteze mai mari și au fost surprinși să vadă că Mazda MX-30 s-a descurcat bine chiar și la 79 km/h. În mod obișnuit, mașinile electrice plătesc tribut greutății bateriei cu care sunt echipate.
Noua Mazda MX-30 este pusă în mișcare de un motor electric care dezvoltă 145 de cai putere și un cuplu de 265 Nm. Bateria litiu-ion cu o capacitate de 35,5 kWh îi asigură o autonomie de până la 200 de kilometri.
Noul crossover electric a primit cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP. Impresionați de interesul mare arătat de clienți, japonezii au confirmat că, în curând, vor lansa modelul și într-o versiune mild hybrid.
În România, MX-30 are un preț de pornire de 33.490 de euro. Programul Rabla Plus scade din acest preț aproximativ 10.000 de euro (45.000 de lei).
VIDEO: