Mazda Iconic SP reprezintă apogeul ambițiilor viitoare ale japonezilor
Cu o siluetă care atrage privirile și o tehnologie de propulsie care schimbă regulile jocului, conceptul Mazda Iconic SP reprezintă apogeul ambițiilor viitoare ale Mazda.
La Salonul Auto din Japonia 2023, Mazda a dezvăluit Mazda Iconic SP – un concept cu două locuri, conceput pentru a duce moștenirea bogată a Mazda în viitor. Îmbrăcat într-o nouă și elegantă culoare Viola Red, presărat de blițurile aparatelor de fotografiat și cu o formă spectaculoasă, Mazda Iconic SP a captat imediat atenția globală.
Acum, un an mai târziu, Naohito Saga, director executiv în cadrul diviziei de planificare a strategiei de cercetare și dezvoltare a Mazda, și Masashi Nakayama, director general în cadrul diviziei de design, îl descriu ca fiind un punct culminant al carierei lor, făcând aluzie la importanța mai profundă a conceptului pentru Mazda, dincolo de debutul său. „Acest concept nu este doar una dintre acele mașini de expoziție. A fost proiectat cu intenția reală de a-l transforma într-un model de serie într-un viitor, nu foarte îndepărtat”, declară Nakayama.
În ceea ce privește designul, Iconic SP pune accentul pe minimizarea liniilor caracteristice și pe reducerea jocului de lumină, cu scopul de a obține un aspect dramatic și incitant deopotrivă. Proporțiile unice și frumoase, formele lucrate de maeștri artizani și meticulozitatea meșteșugului japonez sunt calitățile distincte ale limbajului de design KODO.
Noul sistem EV rotativ
Datorită prezenței izbitoare, o mare parte a conversației se învârte, în mod firesc, în jurul designului Mazda Iconic SP. Cu toate acestea, este esențial să nu trecem cu vederea impactul profund al noului său sistem EV rotativ cu două rotoare, proiectat special pentru acest model concept. Motorul rotativ inovator de la Mazda este foarte adaptabil, funcționând cu combustibili și generând electricitate din surse neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. De asemenea, dimensiunile sale compacte permit ca Mazda Iconic SP să fie adăpostită într-o caroserie cu profil jos, asemănător unei mașini sport de clasă medie, promițând o experiență de condus antrenantă. O combinație între un motor rotativ cu două rotoare și un sistem EV oferă modelului Mazda Iconic SP o putere maximă de 370 CP.
În contextul trecerii treptate la electrificare a întregii industrii, această inovație avansată a motorului rotativ ar putea apărea ca o soluție esențială pe termen lung. „Motorul rotativ poate fi foarte compact și foarte puternic în același timp”, spune Saga. „Acesta este un avantaj, dar, de asemenea, poate fi alimentat de diferite tipuri de combustibili, iar acest lucru ne-ar putea oferi un atu în lupta găsirii unei soluții fezabile pentru viitorul mobilității.”
Potrivit lui Saga, indiferent de combustibilul neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon, care devine din ce în ce mai utilizat, motorul rotativ se poate adapta.
Acest lucru înseamnă că, prin utilizarea combustibililor cu emisii scăzute de CO₂ în procesul de rafinare, sistemul de propulsie al Mazda Iconic SP are potențialul de a reduce emisiile cu până la 90%. De asemenea, Mazda avansează cu o tehnologie de ultimă generație pentru a capta CO₂ din emisiile de gaze de eșapament, estimat în prezent la aproximativ 20%. Se estimează că acest proiect remarcabil ar putea duce Mazda cu un pas mai departe și, astfel, Mazda să devină un producător cu emisii de carbon negative.