Mazda a prezentat la Salonului Mobilității din Japonia un nou concept hibrid. Mașina sport folosește un sistem hibrid cu motor rotativ și dezvoltă 370 CP.
În cadrul Salonului Mobilității din Japonia, Mazda a prezentat Iconic SP, un model concept care îmbină un sistem de propulsie rotativ cu două rotoare cu o platformă EV, o abordare a sistemului de propulsie pe care am văzut-o pentru prima dată pe noua Mazda MX-30 R-EV.
Mazda Iconic SP este un concept ce înfățișează o mașină sport de dimensiuni compacte, care ar trebui să păstreze măcar un model sportiv în gama Mazda în anii ce urmează. Mașina are un centru de greutate scăzut, o trăsătură definitorie pentru toate mașinile cu pretenții sportive. Designul abordează o arhitectură tradițională, cu o capotă a motorului lungă, o consolă spate scurtă și linii fluide, caracteristice brandului japonez.
Mazda spune că acest design foarte aplatizat, cu un centru de greutate scăzut, a fost posibil datorită utilizării unui sistem hibrid ce are în componența sa un motor rotativ cu două rotoare. Acest motor rotativ pe benzină acționează ca un generator pentru a încărca bateria mașinii și nu este conectat în vreun fel la roți. Cât despre puterea mașinii, Mazda nu a spus dacă este o valoare combinată a puterilor dezvoltate de motorul pe benzină și cel electric sau dacă este în totalitate produsă doar de motorul electric.
Mazda declară că noul concept ar putea rula inclusiv cu hidrogen și că, dacă bateria este încărcată cu energie obținută din surse regenerabile, am putea să spunem că Iconic SP rulează fără emisii de dioxid de carbon.
Cât despre dimensiuni, conceptul Iconic SP are o lungime de 4,18 metri, un ampatament de 2.59 metri și o masă de 1.450 kilograme. Astfel, raportul putere greutate este de 3,9. Chiar dacă, în primă fază, am putea spune că avem de-a face cu o reîncarnare a celebrului RX-7, acest concept ne-ar putea oferi câteva idei despre direcția pe care Mazda MX-5 o va lua în viitorul apropiat.