Probabil toată lumea este nerăbdătoare să vadă viitoarea generaţie Mazda6, prefigurată de exuberantul concept Mazda Takeri, dar şi de conceptul de acum un an, Mazda Shinari. Însă, până atunci, inginerii japonezi ne mai suscită interesul cu o noutate tehnologică, pe lângă SKYACTIV: noul sistem de recuperare a energiei la frânare Mazda i-ELOOP.
Până acum, maşinile care foloseau astfel de sisteme (în general cele care sunt dotate cu sisteme automate de oprire/pornire a motorului, la oprirea maşinii pe loc, la semafor sau în aglomeraţia din traficul urban) utilizau pentru înmagazinarea energiei electrice rezultate din decelerarea maşinii o pachet de baterii.
Acestea, însă, au dezavantajul spaţiului mai mare pe care îl ocupă, precum şi a unei mase relativ ridicate. În plus, inginerii Mazda consideră că durata de viaţă a acestora se scurtează drastic în utilizare intensă. Prin urmare, au venit cu o nouă propunere: un capacitor special, parte a sistemului i-ELOOP („Intelligent Energy Loop”).
Sistemul i-ELOOP cuprinde un alternator cu voltaj variabil, între 12V şi 25 V, un capacitor dublu-layer cu rezistenţă electrică redusă şi un convertor DC/DC. În momentul în care maşina decelerează, energia care ar fi disipată sub formă de căldură este transferată capacitorului prin intermediul alternatorului.
Viteza de stocare a energiei în capacitor este mai mare decât în cazul bateriilor, capacitorul având şi avantajul durabilităţii mai mari în timp şi în condiţii de cicluri foarte frecvente de încărcare/descărcare. Convertorul DC/DC transformă tensiunea curentului din 25V în 12V şi o foloseşte pentru alimentarea sistemelor de climatizare, multimedia sau a altor consumatori, dar poate şi să încarce bateria maşinii.
Noul sistem Mazda i-ELOOP va fi oferit pe modelele de serie în combinaţie cu sistemele i-stop şi stop-start, iar inginerii afirmă că astfel se va înregistra o scădere a consumului cu circa 10%. Primul model care va beneficia de sistemul i-ELOOP se pare că va fi chiar noua generaţie Mazda6.