Mazda CX-5 a beneficiat în 2019 de un update tehnologic care i-a făcut pe mulți să se gândească la un facelift prematur. Anul acesta Mazda CX-5 primește o nouă actualizare și putem spune că abia acum este vorba de faceliftul așteptat de toată lumea.
A doua generație a lui Mazda CX-5 a fost lansată în 2015 și a fost rafinată anul trecut cu o calitate mai bună a materialelor din interior și o îmbunătățire ale dinamicii de rulare. Japonezii vorbesc despre „una dintre cele mai plăcute la condus mașini din segmentul SUV”, iar noi nu avem niciun argument pentru a-i putea contrazice.
În această vară, Mazda CX-5 mai primește o actualizare, care atinge de această dată designul interior și exterior al mașinii, motorizări și dinamica de rulare, dar și tehnologii de asistare i-Activsense noi. În sfârșit, putem vorbi de un facelift consistent. Sau nu?
La exterior nu e nimic de notat în afară de sigle și fontul folosit. O nouă culoare – Polymetal Grey Metallic, pe care o puteți admira în galeria foto – își face apariția în configurator, ducând la un total de 10 opțiuni pentru culoarea caroseriei.
Interiorul este ceva mai răsfățat, primind un ecran mai mare pentru sistemul multimedia (8 inchi), despre care Mazda nu spune dacă este tactil sau nu. Dacă încă nu este, nu putem spune decât că este o risipă inutilă, mai ales ca alte schimbări notabile la interior nu există. Desigur, un grafic nou care indică starea dezactivării cilindrilor pe ecranul central nu se califică pe post de schimbare de design, după cum nici iluminatul ambiental cu LED nu o putem înscrie în această categorie. Ah, și designul cheii de acces a mașinii a fost schimbat.
În planul motorizărilor, Mazda CX-5 vine cu dezactivare dinamică a cilindrilor pe motorul Skyactiv-G 165 de 2,0 litri aspirat, atunci când este configurat cu transmisia manuală. De unde și modificarea pomenită anterior în meniul sistemului de infotainment.
Celelalte motorizări din gamă sunt Skyactiv-G 195 de 2,5 litri și Skyactiv-D în versiuni de 150 CP și 184 CP. Ca noputate, modelele echipate cu cutie automată dispun acum de padele pe volan pentru schimbarea manuală a treptelor.
Mult mai importante sunt schimbările aduse trenului de rulare, având ca scop îmbunătățirea confortului prin reducerea zgomotelor și vibrațiilor parazite. În plus, performanțele în afara asfaltului au fost îmbunătățite grație noului mod Off-Road Traction Assist disponibil pe modelele cu tracțiune integrală. Sistemul distribuie mai eficient cuplul motor către roțile cu aderență mai mare prin blocarea roților care pierd aderența.
În planul sistemelor de asistare a conducerii, avem un nou sistem de frânare de urgență cu detectare pietonilor care poate face acest lucru și pe timp de noapte. O schimbare a fost operată și în ceea ce privește momentul activării farurilor automate, care se aprind acum mai devreme la amurg.