Mazda confirmă o nouă generație pentru SUV-ul CX-5. Japonezii lucrează la un nou motor pe benzină

Publicat: 11 11. 2024, 14:22
Actualizat: 11 11. 2024, 14:23

Mazda nu abandonează motorul termic, ba chiar anunță o nouă generație de motoare pe benzină și confirmă viitorul SUV CX-5.

Producătorul japonez a confirmat faptul că un înlocuitor pentru actuala generație CX-5 va fi lansat în viitorul apropiat, mașină ce face parte din planul japonezilor pentru electrificare. De asemenea, Mazda a confirmat și lansarea unui nou motor pe benzină, care va fi montat pe mașini de producție începând cu 2027, potrivit Motor1.

Au trecut deja opt ani de la lansarea celei de-a doua generații Mazda CX-5. SUV-ul compact al japonezilor a fost prezentat în 2016, la Salonul Auto de la Los Angeles, însă urmează să primească o nouă generație cât de curând.

Cu toate că încă se numără printre cele mai populare modele din gama japonezilor, actualul CX-5 începe să își arate vârsta, iar Mazda plănuiește să lanseze o nouă generație în viitorul apropiat. În perioada 2025-2027, Mazda vrea să lanseze noi modele hibride, plug-in hibride și electrice, marcând tranziția mărcii către electrificare.

Mazda nu vrea să renunțe la motorul pe benzină, așa că dezvoltă unul nou

Chiar dacă noutățile s-au concentrat pe tranziția brandului japonez către electrificare, un lucru atrage atenția. Anume faptul că Mazda a confirmat unei noi generații de motoare pe benzină, pe care o numește Skyactiv-Z. Noul motor va fi lansat în 2027, fiind un succesor pentru Skyactiv-G și Skyactiv-X, păstrând o arhitectură cu patru cilindri în linie.

În plus, experiența și datele acumulate în dezvoltarea noului motor cu patru cilindri va permite companiei să îmbunătățească motoarele sale cu șase cilindri în linie, care au debutat odată cu noua platformă folosită pentru modele precum SUV-urile CX-60 sau CX-80.

Nu se cunosc foarte multe detalii despre noul Skyactiv-Z, cel puțin deocamdată, dar Mazda a confirmat că motorul va utiliza metoda de combustie Lamda 1, pentru a obține o eficiență cât mai bună, dar și pentru a respecta noile standarde de emisii Euro 7.