Materialele din interiorul mașinilor pot cauza cancer. 99% dinte mașini emană substanțe cancerigene
Condusul unei mașini implică întotdeauna o doză de risc. Fie că este vorba despre accidente sau defecțiuni mecanice, șoferii se expun unor riscuri, dar probabil că nu v-ați gândit vreodată că și respiratul se numără printre ele.
Potrivit unui nou studiu emis de American Chemical Society, interioarele mașinilor pot cauza cancer. Studiul recent efectuat se concentrează asupra unei substanțe ignifuge care este folosită pe scaunele mașinilor, fiind descoperită în aerul din cabina acestora. Substanța ar putea crește riscul de cancer dacă este inhalată.
Potrivit People, Studiul a analizat aerul din cabinele a 101 mașini electrice, pe termice și hibride fabricate între 2015 și 2022. Cercetătorii au descoperit că 99% dintre mașini conțineau un agent ignifug numit tris (cloropropil) fosfat (TCIPP). Acesta este un compus ignifug adăugat în mod obișnuit spumelor poliuretanice, material foarte răspândit în mașinile de pretutindeni, folosit în special pentru scaune.
Compusul ignifug poate cauza cancer dacă este inhalat
Rezultatele testelor au fost destul de evidente. Astfel, 99% dintre vehicule au prezentat urme de TCIPP în aer, așa cum erau și în eșantioanele de spumă pentru scaune în care era prezent aditivul. La temperaturi înalte, concentrația de TCIPP din aer a fost între două și cinci ori mai mare. Pe scurt, căldura facilitează degajarea de gaze de pe scaune, punând mai multă substanță chimică în aer.
Despre cât TCIPP vorbim? Studiul a găsit între 0,2 și 11.600 de nanograme per gram. Un nanogram este o miliardime dintr-un gram, deci este o cantitate extrem de mică. Dar, un raport toxicologic din 2023, au fost găsite posibile conexiuni cancerigene între TCIPP și șobolani. Chiar și o expunere mică ar putea fi problematică.
Studiul recomandă deschiderea ferestrelor dacă mașina este parcată afară, atât pentru a reduce temperaturile interioare, cât și pentru a facilita un flux mai bun de aer. Utilizarea aerului condiționat și evitarea folosirii funcției de recirculare poate ajuta, de asemenea.
În cele din urmă, studiul concluzionează prin a spune că este nevoie de mai multe evaluări pentru a înțelege pe deplin sfera pericolului potențial în ceea ce privește TCIPP în automobile.