California se confruntă cu un deficit bugetar de aproape 20 de
miliarde de dolari, aşa încât orice idee care ar putea aduce bani
în vistierie este luată în considerare. Una dintre ele ţine de
afişarea reclamelor pe… numerele de înmatriculare.
Este vorba de adoptarea unui suport digital pentru
numerele de înmatriculare. Ecranul ar trebui să afişeze
numărul maşinii atunci când vehiculul este în mişcare, dar, atunci
când este oprită sau staţionează mai mult de 4 secunde (de exemplu,
la semafor), pe display ar putea rula reclame.
Numărul de înmatriculare ar trebui, totuşi, să rămână afişat
vizibil, într-un colţ. Ideea ar trebui să aibă şi alte aplicaţii:
de exemplu, pot fi afişate informaţii din trafic,
real-time, sau chiar mesaje de avertizare.
Autorul acestei propuneri, senatorul Curren Price, este sigur că
această idee va aduce bani la buget, deoarece advertiserii
interesaţi să îşi promoveze produsele în acest mod vor lua legătura
direct cu Departamentul pentru Vehiculele Motorizate, iar banii din
contracte vor intra astfel în bugetul Californiei.
Până când această propunere va ajunge în senat, este nevoie de o
perioadă de analiză şi research, pentru a se vedea fezabilitatea
unui asemenea proiect. Însă, dacă rezultatele vor fi bune, s-ar
putea ca, din 2013, să vedem maşini cu numere de înmatriculare
afişate pe display-uri.