Nu doar la samsari: Mașinile refăcute din bucăți sunt vândute chiar de producători
Mașinile refăcute din bucăți sunt un subiect la modă pe piața second hand, la fel ca și videoclipurile în care sunt documentate astfel de „opere de artă”. În mod surprinzător, astfel de practici nu sunt întâlnite doar la samsari, ci și la producătorii auto.
Un chinez care a cumpărat un Tesla Model S la mâna a doua direct de la producător a avut o surpriză neplăcută. Acesta a descoperit că mașina avea probleme structurale grave, fiind refăcută din bucăți după un accident major. Potrivit condițiilor de vânzare, mașina ar fi trebuit să prezinte „urme normale de utilizare”, dar în niciun caz reparații la structura de rezistență a caroseriei.
Ghinionistul chinez cumpărase mașina în 2019 de pe site-ul Tesla, ulterior confruntându-se cu mai multe probleme. Proprietarul a descoperit că montantul spate, dar și aripa fuseseră tăiate și apoi sudate. A fost momentul în care chinezul a decis să dea Tesla în judecată.
Mașinile refăcute din bucăți: Suma imensă cu care a fost despăgubit un cumpărător
Tribunalul a comandat o evaluare a mașinii făcută de un organism independent, care a concluzionat că reparațiile efectuate sunt în măsură să afecteze comportamentul rutier al mașinii. În plus, mașina fusese supraevaluată cu cel puțin 12.500 de dolari – nefericitul proprietar o cumpărase cu 58.000 de dolari.
Potrivit legislației chineze pentru protecția consumatorilor, vânzătorul care comercializează un produs contrafăcut trebuie să plătească celui care l-a cumpărat de trei ori prețul. Prin urmare, chinezul a fost despăgubit cu o sumă echivalentă cu 175.000 de euro pentru că a ascuns starea tehnică reală a mașinii.
Tesla a respins acuzațiile că mașina ar fi suferit de probleme structurale, dar a admis că aceasta fusese implicată într-un accident în ianuarie 2019. Producătorul american va face recurs la decizia tribunalului. Dacă într-adevăr, montantul spate a fost tăiat și sudat, o astfel de mașină nu ar avea ce să mai caute pe șosele. În niciun caz nu ar trebui vândută ca vehicul cu imperfecțiuni minore.
Totuși, asta nu înseamnă că nu este o practică frecvent întâlnită nu doar la samsari, ci și la dealerii de mașini rulate, chiar și în rețeaua producătorilor auto.
sursa: Jalopnik