Maşinile electrice iau cu asalt România, dar vânzările sunt încă dominate de motorizările clasice

Publicat: 04 09. 2019, 11:12

Datele furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatoruilor de Automobile (APIA) indică o creştere cu 60% a vânzărilor de maşini electrice, hibride şi hibride cu încărcare la priză în primele şapte luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. În total, românii au cumpărat 3.541 de maşini electrice şi electrificate în primele şapte luni. Creşterea vine după un an 2018 care a marcat, de asemenea, un record al vânzărilor de maşini ecologice, cu o creştere de 65% a acestui segment de piaţă faţă de 2017.

În ciuda acestor creşteri spectaculoase, ponderea maşinilor electrice şi electrificate din totalul vânzărilor la nivel naţional este de numai 3,6%, restul fiind maşini cu sisteme de propulsie clasice, alimentate cu benzină sau motorină. Românii preferă în continuare motoarele termice, fiind îngrijoraţi în special de autonomia redusă a modelelor electrice, infrastructura de încărcare deficitară şi preţurile mari de achiziţie. 

Citeşte şi

Bombe pe roţi! Jumătate dintre maşinile controlate de RAR sunt un pericol pentru circulaţie!

A depăşit pe linie continuă şi a primit imediat o lecţie dură. La asta nu se aştepta! – VIDEO

Ce marcă de maşină a stabilit ultimul record de viteză?

TESTAT pe VW Passat. Ce se întâmplă dacă tragi frână de mână electronică în timp ce maşina merge – VIDEO

Din totalul vânzărilor de maşini ecologice din primele şapte luni, cele mai multe (2.670 de unităţi) sunt autoturisme hibrid, în creştere cu 55,3% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2018, în timp ce 714 unităţi se încadrează în categoria electrice (+134,1%) şi 157 de unităţi, în categoria plug-in hybrid (-16,5%).

Potrivit datelor APIA, în topul celor mai comercializate autoturisme electrice, primul loc a fost ocupat de Nissan – cu 218 unităţi, urmat de Renault – cu 194 de unităţi şi VW (98 de exemplare). În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în primele 7 luni, au fost înregistrate de Toyota – cu 2.366 unităţi, Lexus (124 de unităţi) şi Ford (57 de unităţi). În clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid conduce Mitsubishi – cu 54 de exemplare, urmată de Volvo – cu 43 de unităţi şi Land Rover, cu 21 de unităţi comercializate în primele 7 luni.