Maşinile cu peste 200.000 km la bord. De ce sunt Cenuşeresele pieţei auto
Când vorbim de maşini la mâna a doua majoritatea clienţilor au un prag psihologic de 200.000 km peste care cu greu pot trece. Asta pentru că se gândesc că maşina cât mai puţin rulată are mai puţine şanse de a se defecta în timp.
E drept, sunt unii care se gândesc şi la asta, însă majoritatea se gândesc că prietenii sau familia vor râde de ei, e părerea celor de la VeziCatFace. Altfel spus, dacă îţi cumperi o maşina cu peste 200.000 km, rişti să ajungi de râsul celorlalţi pentu că ţi-ai luat o rablă.
Kilometraj mic, afacere garantată
Un Golf 5 din 2005, diesel şi cu 80.000 km este foarte apetisant. Samsarul care îl vinde are o poveste frumoasă despre el, iar credulii „pun botul” crezând că au găsit o super maşină. Daca vor sa verifice masina, samsarul le spune ca n-are timp de aşa ceva, alţi 10 clienţi fiind gata să-l cumpere. Unii cedează şi ajung să-şi ia ţeapă.
Exemplu concret
Iată un Ford Focus din 2013 cu 188.600 km găsit pe un site de anunţuri. După verificare s-a constatat că avea defapt 200.066 km în iulie 2017. Aşadar, au fost daţi înapoi 10.000 km.
„Pentru că într-o piaţă inundată de maşini cu km daţi înapoi, o piaţă în care cel puţin una din două maşini suferă de această problemă, românii şi-au pierdut simţul proporţiilor atunci când vinde vorba de kilometraj. Aşadar, indiferent de an, indiferent de model, indiferent de preţ, cumpărătorii vor maşini cu km puţini. În consecinţă, pentru a vinde, vânzătorii trebuie să se adapteze şi să le ofere oamenilor ceea ce îşi doresc. Iar oamenii nu îşi doresc să vadă peste 200.000 km în bord. Din păcate!” este concluzia celor de la VeziCatFace.