Maşinile aşa cu le ştiam noi, încep să dispară. Nemţii schimbă tot
Acum câteva zile ştiam că BMW renunţă la cheie şi la toate amintirile şi obiceiurile legate de acest obiect-cult. Cheia cu care porneai motorul, poate să moară. Să traiască aplicaţia de smartphone – soluţia polivalentă BMW pentru acces, pornire, parcare, tot. Acum, BMW mai are o veste la fel de mare. Va folosi o singură platformă (şasiu) pentru toate modelele, mari, mici, premium, de lux, electrice, hibride sau cu ardere internă. Va fi o platformă flexibilă şi ca un Lego. Poţi să adaugi în ea paneluri care să susţină bateriile caând faci electrice, poţi să le scalezi în funcţie de clasă sau poţi să le foloseşti la modele cu tracţiune spate, integrală sau faţă.
Robert Irlinger, şef pe gama “i” (în care urmează i5) a spus că e normal să te gândeşti la o singură platformă atât timp cât lucrurile se schimbă de la o zi la alta. Spunem şi noi din puţina economie pe care o ştim că asta înseamnă organizarea producţiei mai simplă, eficientizarea costurilor şi, din păcate, poate şi nişte fabrici închise, implicit oameni concediaţi. Bineînţeles că avantajele şi dezavantajele se măsoară mult mai adânc de atât. Pentru BMW e însă o soluţie care simplifică mult lucrurile, relaxează compnaia şi-i aduce un profit mai mare judecând că toate costurile de cercetare şi dezvoltare scad la capitolul şasiuri.