Conform unei analize a pieţei de maşini rulate din România, aproximativ 60% dintre automobilele SH aflate la vânzare au diverse probleme care necesită reparaţii costisitoare sau au suferit accidente grave, scrie Digi24.ro.
S-a stabilit că maşinile care se vând în România pentru un preţ de aproximativ 2.000 de euro sunt aduse de la „fiare vechi” din alte ţări, şi reprezintă un risc atât financiar, cât şi de siguranţă rutieră pentru clienţi. În unele cazuri reparaţiile ulterioare ale maşinii pot depăşi valoarea de achiziţie.
„Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, a adăugat Mihai Cune fondatorul site-ului InspectorAuto.ro, pentru sursa mai sus citată.
În unele cazuri cumpărătorii cumpăra fără să ştie o maşină care a fost grav avariată sau care a fost chiar daună totală. Însă din cauza lacunelor din legislaţie noastră epavele se reîntorc pe şosele ,îl loc să ajungă la fiare vechi în ţările de provenienţă.
Samsarii sunt specializaţi în repararea de mântuială a maşinilor. În unele cazuri nu li se mai montează airbag-uri şi capse pirotehnice în sistemele de reţinere ale centurilor de siguranţă, iar în cazul unui accident maşinile oferă zero protecţie.