Normele de poluare tot mai stricte, aplicate la nivel european, i-au convins și pe români că motoarele diesel nu vor mai avea viață lungă. Astfel, balanța înclină în favoarea mașinilor cu propulsie pe benzină.
În luna septembrie a acestui an, doar 21,2% dintre mașinile noi achiziționate de români au fost cu motoare diesel, arata un raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto (APIA). Mașinile alimentate cu motorină marchează însă, o creștere a cotei de piață față de anul trecut.
66,6 procente își trec în cont autoturismele cu motoare pe benzină. În contextul pandemiei de coronavirus, acestea au înregistrat o scădere de 3,3% față de aceeași perioadă din 2019.
Întreaga piață auto din România își trece în cont o scădere de 32,3% în intervalul ianuarie – septembrie 2020 față de același interval din 2019.
Dacia rămâne în topul preferințelor clienților români cu 27.693 de unități după primele nouă luni ale acestui an. Modelele constructorului român sunt urmate de cele ale nemților de la Volkswagen, comandate de 7.733 de clienți. Prinde un loc pe podium Renault cu 7.514 unități.
Vin în urma lor Ford cu 6.674 mașini vândute și Skoda cu 6.615.
Cel mai bine vândut model este Dacia Logan, ales de 12.133 de clienți din ianuarie până în septembrie. Sedanul construit la Mioveni înregistrează însă, o scădere de 39,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care întreaga piață auto a înregistrat un declin semnificativ.
Logan este urmat de Sandero cu 6.475 de unități livrate și de SUV-ul Duster cu 6.019 unități. Vin în urma lor Renault Clio, preferatul a 2.747 de clienți și Skoda Octavia, comercializată în 2.241 unități.
Model | Unități în perioada ianuarie – septembrie 2020 |
Dacia Logan | 12.133 |
Dacia Sandero | 6.475 |
Dacia Duster | 6.019 |
Renault Clio | 2.747 |
Skoda Octavia | 2.241 |
Volkswagen Golf | 1.521 |
Renault Megane | 1.465 |
Nissan Qashqai | 1.431 |
Hyundai Kona | 1.304 |
Renault Captur | 1.287 |
Sursă: APIA