Maşini mari vs maşini mici crash test IIHS
Mezinul Mercedes, Smart ForTwo pus faţă în faţă cu limuzina Mercedes C Class pare o minge lovită cu o bâtă de baseball. Cu o masă mică şi o consolă frontală aproape inexistentă, acest model este literalmente făcut praf la o coliziune la o viteză de 40 mph, adică 64 km/h. Deşi celula de siguranţă foarte rezistentă ajută mult în cazul unei tamponări, calificativul IIHS la acest test a fost SLAB pentru Smart şi BUN pentru Mercedes.
A doua pereche de automobile tamponate frontal vine de la Toyota şi sunt Yaris şi Camry. Toyota Yaris este mai mare decât smart, deci teoretic ar trebui să reziste mai bine, dar nu a reuşit să obţină decât un SLAB. În schimb pagubele produse la Toyota Camry sunt mai mari şi acesta obţine doar calificativul ACCEPTABIL.
Ultimul duo distrus în numele ştiinţei este format din familia Honda: Jazz, sau Fit pentru piaţa americană, şi Accord. Verdictul, în urma experimentului americanilor, este acelaşi ca şi în cazul modelelor anterioare: maşina mai mare primeşte calificativul BUN, în timp ce modelul mic nu îşi poate depăşi condiţia şi este catadicsit cu acelaşi calificativ SLAB.
Testele IIHS nu sunt tocmai făcute după rigorile europene, care lovesc maşinile de un obstacol fix cu o viteză de 60 km/h, ci se realizează prin impactul a două mobile în mişcare cu viteze de 64 km/h, ceea ce conduce la o coliziune efectivă la 128 km/h. Acest lucru este de-a dreptul fatal pentru modelele mici, care sunt zdrobite la o viteză foarte mare de corpuri mult mai grele. Dar această metodă de testare este foarte apropiată de realitate şi se pare că este mai bine să ai o maşină mare.